شناسه خبر : 34977 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

تلاش برای انتصاب بذرپاش به ریاست دیوان محاسبات

سازندگی نوشت: درحالی‌که محمدباقر قالیباف در هیبت تازه خود تلاش کرده ‌است از یک تکنوکرات انقلابی به اصولگرایی تمام‌عیار بدل شود تا معدل جریان اصولگرایی از موتلفه اسلامی تا جمعیت ایثارگران شود، «رادیکال»ترها و «چپ»ترها و طیف اصولگراتر از اصولگرایان می‌کوشند او را در موقعیتی سخت قرار دهند. موازنه میان اصولگرایان هر روز بیش از دیروز برای محمدباقر قالیباف سخت می‌شود: در حالی که رئیس مجلس نتوانست محسن اسماعیلی را به ریاست دفتر خود انتخاب کند، شنیده می‌شود مهرداد بذرپاش تلاش دارد رئیس دیوان محاسبات شود. فراکسیون نفوذی احمدی‌نژاد-پایداری از جریان اصلی اصولگرایی عبور می‌کند و می‌کوشد با ناتمام گذاشتن دولت دوازدهم در شرایط بحرانی نامزد خود را که شبیه‌ترین فرد به احمدی‌نژاد است به ریاست‌جمهوری برساند.

 

احمدی‌نژاد به محمد بن سلمان نامه نوشت

اعتماد نوشت: محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم، در ادامه نامه‌نگاری‌های خود این بار به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، نامه‌ای نوشته است. برخی منابع اطلاع دادند که این نامه درباره طرح صلح یمن است. این منبع آگاه گفته احمدی‌نژاد برای میانجی‌گری در جنگ یمن با سران دو طرف درگیر و سازمان ملل وارد گفت‌وگو شده و تلاش دارد یک هیات میانجی‌گر را که در آن چهره‌های بین‌المللی حضور داشته باشند تشکیل دهد. این منبع اعلام کرد: «تلاش احمدی‌نژاد آن است تا نقش میانجی‌گر در طرح صلح یمن را ایفا کند.» این منبع همچنین خبر داده که احمدی‌نژاد مکاتباتی با بدرالدین، رهبر حوثی‌های یمن، و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، نیز انجام داده است.

 

هیات رئیسه مجلس نگفته زنان باید بچه‌داری کنند

خبرآنلاین نوشت: سمیه محمودی، نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی، با انتشار نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس نقل‌قولی را که از طرف وی تحت این عنوان منتشر شده که «هیات رئیسه مجلس به نمایندگان زن گفته است زنان باید بچه‌داری کنند» تکذیب کرد. محمودی در مصاحبه‌ای به انتقاد از نگاه مجلس یازدهم به زنان پرداخته و تاکید کرده بود میلی برای حضور زنان در هیات رئیسه مجلس و کمیسیون‌ها وجود نداشته و حتی هیاتی در مجلس به زنان گفته‌اند که زن باید بچه‌داری کند. او یک روز بعد در توئیتی این قول نقل‌شده از خود را رد کرد و همچنین در نامه‌ای به هیات رئیسه این تکذیب را مورد تاکید قرار داد.

 

وقتی رد صلاحیت شدم، در خانواده من آتشی به پا شد

شرق نوشت: هادی غفاری، عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام و عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان، گفت: ما عادت کرده‌ایم هر کسی را نمی‌پسندیم، متهم کنیم به انگلیسی و آمریکایی‌ بودن؛ نه این خبرها نیست؛ ما فکرمان با شما نمی‌خواند، ما انقلابمان را دوست داریم، یک قران از پول این ملت را نخوردیم، اما این روش را قبول نداریم. شما بروید در دبیرستان‌ها ببینید چند درصد نماز می‌خوانند؟ ما این را می‌خواستیم؟ ما برای این انقلاب کردیم؟... وقتی من رد صلاحیت شدم، در خانواده من آتشی به پا شد؛ همسرم به من گفت آقای غفاری نوشته‌اند عدم التزام عملی به اسلام، من ۵۰ سال پشت سر شما نماز خوانده‌ام، نماز من چه می‌شود؟

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها