شناسه خبر : 34323 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (سیاسی)

ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که ایران پیشنهاد مبادله زندانیان با اروپا را مطرح کرده و درباره آمریکا نیز این پیشنهاد همچنان روی میز است.

ایرنا: سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره انتشار برخی خبرها مبنی بر ارائه خدمات مهندسی از سوی ایران به ونزوئلا و دریافت شمش طلا در ازای این خدمات گفت: روابط ایران و ونزوئلا یک رابطه قانونی است و به هیچ کشور ثالثی ارتباط ندارد.

مهر: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: سینا کمالخانی منتخب تفرش در انتخابات مجلس یازدهم، از راهیابی به مجلس بازماند. چراکه بعد از بررسی‌های مفصل شورای نگهبان مشخص شد موسسه‌ای که مدرک تحصیلی نماینده منتخب را صادر کرده، مجوز رسمی از وزارت علوم ندارد و طبعاً مدرکی هم که صادر شده قابل اعتبار نیست.

ایرنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون آموزش مجلس در مورد موضوع پذیرش و نحوه جذب حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکترا را به قوه‌قضائیه ارجاع دادند.

ایسنا: رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی که تابعیت ایرانی دارند، در حکم شهید هستند و برابر قانون خدمت وظیفه عمومی کلیه فرزندان ذکور شهدا از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

تسنیم: قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس تعطیل‌پذیر نیست، گفت: شهرهایی که وضعیت سفید دارند، می‌توانند این راهپیمایی را مانند هر سال در مسیرهای مشخص‌شده برگزار کنند.

ایسنا: در نخستین نشست تخصصی کارگروه پیشگیری و مبارزه با فساد قضایی بر لزوم تشکیل قرارگاه مبارزه با فساد در کشور تاکید شد.

فارس: دادستان‌های آمریکا دو تبعه ایرانی را به اتهام تلاش برای خرید تانکر نفت برای ایران بازداشت کرده‌اند.

مهر: اسدالله عباسی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به حواشی ایجادشده پیرامون مدرک تحصیلی سینا کمالخانی منتخب مردم تفرش اظهار کرد: مدرک تحصیلی یکی از منتخبان گیلان هم شبهه دارد که از دستگاه‌های ذی‌ربط تقاضا داریم به این امر رسیدگی کنند.

ایسنا: کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در یک نشست خبری با اشاره به حج امسال گفت: سه سناریو برای حج امسال وجود دارد؛ یکی اینکه حج برگزار نشود، دوم اینکه ظرفیت محدود باشد و سوم اینکه عربستان مجوز تشرف را برای افراد زیر ۶۰ سال فراهم کند.

ایسنا: شیخ‌الاسلام الله شکور پاشازاده، رئیس اداره مســلمانان قفقاز در نامــه‌ای خطاب بــه دونالد ترامــپ رئیس‌جمهوری آمریکا خواســتار لغو تحریم‌های این کشــور علیه جمهوری اســلامی ایران شــد.

دراین پرونده بخوانید ...