شناسه خبر : 32962 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

۷۰۰ میلیارد حق‌التولیتی که آیت‌الله طبسی نگرفت

ایسنا به نقل از احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی نوشت:‌ عده‌ای می‌گویند دستگاه امام رضا (ع) یک دستگاه سلطنتی است، اما نباید چنین تلقی‌ای داشت. عده‌ای معتقدند اشرافی‌گری اتفاق افتاده، اما این‌طور نیست. ۳۷ سال آیت‌الله طبسی تولیت بود و حتی خانه‌اش را عوض نکرد و یک ریال حق‌التولیت برنداشت. اگر می‌خواست حق‌التولیت بردارد، در طول این ۳۷ سال، ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیارد می‌شد. من درباره شخص ایشان صحبت می‌کنم. قبل از انقلاب ظرفیت حرم چقدر بود و الان چقدر است؟ بسیاری از ساخت‌وسازها از حق‌التولیت آیت‌الله طبسی ساخته شده. نباید گذشته را به کل محو کنیم. ایشان از دوستان صمیمی رهبر انقلاب قبل و بعد از انقلاب بود. ایشان بسیار بااخلاق، متواضع و متخلق بود.

ربیعی: گاهی خنده‌هایی به لب می‌آید که از سوز دل است

اعتماد در گزارشی از مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف نوشت: علی ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره با خبر بودن یا نبودن روحانی از گران شدن بنزین گفت: «چهارشنبه آخرین گفت‌وگو میان آقای روحانی و آقای رحمانی‌فضلی انجام شد و رئیس‌جمهوری گفت با توجه به سخنانی که در شورای عالی امنیت ملی و میان سران قوا انجام شده شما مخیرید که میان دو پنجشنبه یکی را انتخاب کنید.» سخنگوی دولت در مورد خنده‌های روحانی در جلسه بعد از گران شدن بنزین نیز گفت: «گاهی خنده‌هایی به لب می‌آید که از سوز دل است اما من متاسفم برای کسانی که خنده‌های سرمستی سر دادند و گفتند خدا را شکر که برای این دولت این مسائل پیش آمد.»

مجموعه‌های ضدانقلاب بگویند بودجه‌شان چقدر است

ایرنا نوشت: مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی و معاون دفتر نشر آثار رهبر معظم انقلاب به ادعای دروغ خبرنگار یک رسانه خارجی درباره بودجه سایت KHAMENEI.IR پاسخ داد. فضائلی با انتشار پستی در توئیتر در واکنش به این ادعای دروغ خبرنگار رسانه خارجی نوشت: اینکه بودجه یک موسسه منسوب به رهبری (هرچند تصویب‌نشده و نامعلوم از نظر میزان تخصیص نهایی) معلوم باشد، امر مثبت و ارزشمندی است، اما بی‌اطلاعی یا تجاهل مغرضانه خبرنگار یک رسانه نسبت به تفاوت سایت اینترنتی یک موسسه با موسسه‌ای با فعالیت‌های متعدد، حتماً خوب نیست. وی تاکید کرد: چه خوب است مجموعه‌های ضدانقلاب نیز به مخاطبانشان بگویند بودجه‌شان چقدر است و از کجا تامین می‌شود!

متهمان سوءاستفاده‌های نجومی هوس مجلس را دارند

جمهوری اسلامی نوشت: امروز افرادی هوس ورود به مجلس و تکیه زدن بر جای مدرس را دارند که پرونده‌های قطور سوءاستفاده‌های نجومی دارند و متهم به هزارها میلیارد تومان سوءاستفاده و سال‌ها سوءمدیریت هستند. این افراد به دلیل برخورداری از حاشیه امن در هیچ محکمه‌ای پاسخگو نبودند ولی اسناد و مدارک مفاسد و سوءمدیریت آنها نزد کسانی موجود است که اگر دلسوز کشور باشند باید آنها را به شورای نگهبان ارائه کنند تا آن شورا به وظیفه قانونی خود بدون ملاحظات جناحی عمل کند و اجازه ندهد چنین افرادی به خانه ملت راه یابند. اگر این قبیل افراد بتوانند از فیلترهای احراز صلاحیت عبور کنند و با تبلیغات فریبنده به مجلس راه یابند، باید فاتحه مجلس را خواند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها