شناسه خبر : 32886 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

انتقاد کیهان از سه بیانیه اخیر درباره اعتراضات

کیهان نوشت: مواضع منتشره به نام سه تن از سران فتنه 88 و به بهانه اغتشاشات بنزینی، بار دیگر از رفتار توام با غرض‌ورزی و بی‌اختیاری آنها خبر می‌دهد. موسوی در این زمینه با کتمان جنایت‌های اشرار و تروریست‌ها در آدم‌کشی، آتش ‌زدن پمپ‌بنزین‌ها و بانک‌ها و اموال عمومی و خصوصی، حمله به مساجد و حسینیه‌ها و آتش زدن قرآن و حمله به عابران و رهگذران بی‌گناه، ماجرای اخیر را به کشتار شاه در میدان ژاله تشبیه کرد (!!). خاتمی نیز جانب جنایتکاران را در حوادث اخیر گرفته و نظام را تلویحاً متهم به خشونت و سرکوب کرد. مشابه موسوی، بیانیه‌ای هم به نام کروبی از سوی رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده که ادبیات آن، به ادبیات موسوی و خاتمی نزدیک است.

مطهری: حفظ اساس نظام مهم‌تر است

ایسنا نوشت: علی مطهری در دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه «رهبری جوانمردانه پشت تصمیم اتخاذشده درباره افزایش قیمت بنزین ایستاد» گفت: کسی که پمپ‌بنزین آتش می‌زند جزو اشرار است. اگر در سال 57 هم این کار انجام می‌شد اشتباه بود. آن زمان بیشتر سینماها را آتش می‌زدند و این به خاطر فساد و فحشا بود. باید توضیح داده شود چند نفر توسط نیروی انتظامی کشته شدند. باید بررسی شود که آیا گرفتن پول در قبال تحویل جنازه‌ها درست است یا غلط؟ حالا اینکه ما هم شلوغ کنیم و بساط دیگری راه بیندازیم آیا مشکلی را حل می‌کند؟ درست است خیلی بد عمل کردند ولی حفظ اساس نظام مهم‌تر است. باید این موضوع را جمع کنیم.

اصلاح‌طلبان قادر به شرکت در انتخابات نیستند

خبرآنلاین نوشت: عباس عبدی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان می‌توانند برای ریاست مجلس آینده برنامه‌ریزی کنند، می‌گوید: من اطلاعات چندانی درباره اینکه چه کسی نامزد نمایندگی و چه کسی نامزد برای ریاست مجلس می‌شود، ندارم اما فکر نمی‌کنم کسی در میان اصلاح‌طلبان، در شرایط کنونی به این فکر کند و کوششی برای پاسخ‌های اقناع‌کننده داشته باشد. دلیلش هم این است که هنوز انتخابات برای اصلاح‌طلبان موضوعیت پیدا نکرده است. در شرایط کنونی جامعه و اوضاعی که پیش آمده و اینکه دست‌اندرکاران امر نمی‌خواهند تحولی در فضای انتخاباتی به وجود بیاید، اصلاح‌طلبان با ادامه وضع موجود، قادر به شرکت در انتخابات نیستند و دلیلی ندارد که راجع به رئیس و مرئوس مجلس آینده فکر کنند.

آقاتهرانی: با پول روضه‌خوانی در انتخابات شرکت می‌کنم

جماران نوشت: مرتضی آقاتهرانی، دبیر کل جبهه پایداری انقلاب که برای ثبت نام در انتخابات مجلس در ستاد انتخابات فرمانداری تهران، حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران درباره شفافیت هزینه تبلیغات گفت: به‌شدت طرفدار این موضوع هستم و اول از همه از خودم شروع می‌کنم؛ من هیچ پولی از حوزه یا دانشگاه نمی‌گیرم و با پاکت روضه‌خوانی در انتخابات شرکت می‌کنم. اکنون هم دفتر آقای اراکی منبر داشتم و با پول آن تا اینجا آمدم. برای همین پولی برای چاپ تراکت و تبلیغات ندارم. او درباره اینکه رویکرد سیاسی‌اش به کدام جبهه سیاسی نزدیک‌تر است گفت: قاعدتاً مورد حمایت جبهه پایداری هستم البته این جبهه اصولی دارد لیکن من از طرف این جبهه داوطلب نشده‌ام.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها