شناسه خبر : 28800 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

سر به سر مردم نگذارید

خبرآنلاین در گفت‌وگو با امیر محبیان، چهره اصولگرا نوشت: راه برون‌رفت از مشکلات کنونی را در دو چیز می‌بینم یکی اینکه در سیستم مدیریتی شدیداً به سمت افزایش کارآمدی برویم. ولو در این شرایط سخت هستیم. اتفاقاً فرصت خوبی است که ما بتوانیم مدیریت را از این مدیریت لوکس بیخود رها کنیم. دوم افزایش اعتماد مردمی. هر دوی اینها در ذهن مردم شدیداً صدمه خورده و اتفاقاً با هم ارتباط دارند. مردم اگر ببینند حکومت برای حل مشکلاتشان توانمند است بیشتر اعتماد می‌کنند. ضمن اینکه توصیه من این است که حکومت باید سر به سر مردم نگذارد. ما از جامعه انتظار داریم که تماماً سلمان و اباذر باشند درحالی که آیا مسوولان ما سلمان و اباذر هستند؟

هیات 40نفره همراه در نیویورک

تسنیم نوشت: یکی از مسائلی که درباره سفر نیویورک حسن روحانی عنوان می‌شود تعداد همراهان رئیس‌جمهور است که در این باره بهمن حسین‌پور معاون تشریفات رئیس‌جمهور گفته: در سفر امسال هیات رسمی همراه وی شش نفر بوده و همراهان رئیس‌جمهوری شامل تیم حفاظت، تشریفات و رسانه‌ای به میزان کمتر از یک‌چهارم همراهان رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم است. پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور هم در توئیتی نوشت: کل کاروان رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد 40 نفر است. این تعداد محدود طی دهه‌های گذشته بی‌سابقه است. نه از 100 نفر و نه از دو میلیون دلار کذایی خبری نیست.

چرا کسی به تروریست‌ها شلیک نکرد؟

خانه‌ملت در گفت‌وگو با نقوی حسینی، نماینده مجلس نوشت: چهار تروریست در رژه اهواز به راحتی 12 دقیقه تیراندازی کرده، رفت‌وآمد داشتند، خشاب خود را عوض کردند و با هم صحبت می‌کردند و هیچ‌کس به آنها حتی شلیک هم نکرد. این جای تاسف دارد که اینها در این مدت به راحتی حرکت کردند و حتی به مجروحان تیر خلاص می‌زدند. ما در عین حال که می‌دانیم این تروریست‌ها توسط حکومت‌هایی مثل عربستان سعودی و امارات حمایت شدند اما در تامین امنیت، حراست و حفاظت محیط برنامه ضعف‌های زیادی بود و این ضعف از خود ماست. باید امنیت کامل این مراسم تامین و رفت‌وآمدها کاملاً کنترل می‌شد. از این خطاها نمی‌گذریم و دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند.

استعفا از مجلس به دلیل موازی‌کاری

اعتماد نوشت: محمدجواد فتحی، نماینده مردم تهران چندی پیش استعفای خود را به هیات رئیسه تحویل داد. او دو دلیل برای استعفای خود برشمرد و گفت: من به دو دلیل استعفا دادم که یکی مصادره صلاحیت نظام قانونگذاری کشور توسط مراجع موازی و متعدد مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای امنیت ملی، بخش حقوقی شورای نگهبان، شورای عالی فضای مجازی و... بوده است. دومین دلیل هم اینکه این مجلس واقعاً مسائل اصلی کشور را رها کرده و به فروع پرداخته است و در این دو سال و نیمی که ما در مجلس بودیم نوع برخورد ما با مباحث قانونی در واقع تقدم فروع بر اصول بوده است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها