شناسه خبر : 22424 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

شرط وزیر بهداشت برای ماندن در کابینه

a-20-1نوشت: سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت درباره احتمال حضورش در کابینه دوازدهم اظهار کرد: در مورد حضورم صحبت شده اما این‌طور نمی‌شود کار کرد که ما زندگی و امور شخصی‌مان را بگذاریم و وسط میدان بیاییم و چهار سال کار کنیم آن هم برای مردم و انقلاب و در عین حال کتک هم بخوریم! من این مدلی کار نمی‌کنم. من زمانی حاضرم که جانم را برای کشور فدا کنم که کسانی که ادعای انقلابی‌گری دارند، ما را نزنند. نهادهای انقلابی که بودجه و اعتبارشان را از انقلاب و نظام و شهدا می‌گیرند، نباید ما را تخریب کنند. آن ‌هم در حوزه‌ای که مسوولیت‌اش با من است.

♦♦♦

پول می‌گیرند وزیر معرفی می‌کنند

a-20-2نوشت: در حالی که جریان اصلاحات همچنان زیر بار فشار لیست رانتی و پولی شورای شهر پنجم است، برخی منابع اصلاح‌طلب می‌گویند رسانه‌های مدعی حمایت از دولت پول می‌گیرند تا نام افراد را در لیست گمانه‌زنی‌های کابینه دوازدهم بگنجانند! اما باید دید آیا روحانی ترجیح می‌دهد کار انتخاب کابینه دولت دوازدهم را به جریانات و افراد سیاسی نزدیک به خود بسپارد و خود را از فشار آنها رهایی بخشد یا اینکه عزم خود را جزم کرده تا با انتخاب کابینه‌ای کارآمد و جوان، پاسخگوی مردم باشد و مشکلات آنها را حل کند؟ در چنین شراطی استفاده از ابزارهایی همچون فشار و لابی سیاسی غیرمنتظره و عجیب نیست.

♦♦♦

طرح خروج از کشور زنان

a-21-1نوشت: رئیس فراکسیون زنان مجلس از طرح تسهیل خروج زنان ورزشکار و نخبه از کشور خبر داد و گفت: مصادیقی مانند زنان نخبه علمی و سیاسی، ورزشکاران، دانشجویان یا زنانی که مشکلات اضطراری دارند، می‌خواهند به حج یا دیدار والدین بروند را مشخص کردیم تا راحت‌تر از کشور خارج شوند. در این موارد زنان می‌توانند با اجازه دادستانی از کشور خارج شوند و اگر دادستان ظرف ۷۲ ساعت اجازه خروج را به خانمی ندهد یا با آن مخالفت کند، این خانم به دادگاه درخواست می‌دهد و در صورت موافقت، زن اجازه خروج خواهد داشت که این شرایط ویژه برای نخبگان ورزشی و علمی محسوب می‌شوند.

♦♦♦

اولویت استخدامی جدید مجلس

a-21-2نوشت: طرح جمعیت و تعالی خانواده که در مجلس قبل تدوین و به دلایلی از دستور کار خارج شد، اخیراً و در مجلس دهم با اصلاحات تازه‌ای تقدیم مجلس شده است. بخش‌هایی از طرح قبل که مورد نقد جدی فعالان حوزه زنان قرار داشت در این طرح اصلاح نشده است. بر اساس این طرح اولویت استخدام در تمام بخش‌های دولتی و غیردولتی در شرایط مساوی با مردان متاهل دارای فرزند و سپس مردان متاهل بدون فرزند است. استخدام زنان به مشاغل پرستاری و معلمی محدود شده که در این حالت هم اولویت با زنان متاهل دارای فرزند و زنان متاهل بدون فرزند است. تاکید دیگر بر مرخصی‌های طولانی‌مدت زایمان و دورکاری است.

 

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها