شناسه خبر : 36923 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ترامپ مرد برجام ماند

روحانی: به سرنگونی ظالم می‌گوییم الحمدلله

ترامپ مرد برجام ماند

رئیس‌جمهوری گفت: امروز توپ در زمین آمریکا و واشنگتن است که برگردند و به تعهدات عمل کنند. ترامپ مرد و زندگی سیاسی‌اش تمام شد اما برجام زنده ماند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت:‌ اگر آنها اجرای موثر تعهدات خود را انجام دادند در این طرف هم تعهدات اجرا خواهد شد. بحمدالله دفتر سیاه ترامپ برای همیشه بسته شد، هر ظالمی که سرنگون می‌شود ما می‌گوییم الحمدلله. البته ممکن است عده‌ای خوششان نیاید، ولی این دستور اسلام است. آدمی که امروز حکومت منحوسش پایان می‌یابد میراث بدی از خود در این چهار سال به جای گذاشت. میراث ترامپ دوقطبی کردن جامعه آمریکا بود. می‌بینید که در روز تحلیف رئیس‌جمهور جدید، واشنگتن به یک پادگان نظامی تبدیل شده است و این از ثمرات کارهای ناشیانه و مستبدانه ترامپ است که این دوقطبی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: انزوای سیاسی آمریکا دیگر میراث ترامپ است. آمریکا در سیاست‌هایش در این چهار سال تنها ماند. آنها در مساله فلسطین، آنجایی که روبه‌روی برجام ایستادند و در سازمان‌های بین‌المللی تنها ماندند. آمریکا در سازمان ملل و شورای امنیت حداقل در چهار نوبت تنها ماند. در سال ۹۷ که ریاست شورای امنیت را خودش بر عهده گرفت، تمام ۱۴ عضو در حضورش علیه او صحبت کردند و این فضاحت بزرگی در تاریخ آمریکا بود.

روحانی با اشاره به اینکه در هر موردی که آمریکا در برابر برجام و ایران ایستاد شکست خورد، یادآور شد: آمریکا در قطعنامه ۲۲۳۱ شکست خورد و آنجایی که آمد جلوی اجرایی نشدن تحریم تسلیحاتی ایران را بگیرد و یا آنجایی که خواست اسنپ بک را اجرا کند یا کاری کند کمیته‌های تحریم باقی بماند، باز هم شکست خورد. در چند مورد آمریکا به میدان آمد پیشنهاد رسمی داد و جهان را زیر و رو کرد، اما باز هم شکست خورد.