شناسه خبر : 36646 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هم‌صدایی مخالفان و دشمنان

به گفته رئیس‌جمهوری تاخیر در رفع تحریم حرام است

هم‌صدایی مخالفان و دشمنان

هفته گذشته، رئیس‌جمهور پس از هشت ماه اقدام به برگزاری نشست خبری با اهالی رسانه کرد. در این جلسه که به دلیل شیوع بیماری کرونا، با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شده بود، تعداد کمی از خبرنگاران داخلی و خارجی حضور داشتند.

 در این جلسه حسن روحانی، اظهار کرد: غیر از مشکلات ساختاری و جنگ اقتصادی با مشکلی به نام همسویی مخالفان دولت با مخالفان جمهوری اسلامی در دنیا مواجهیم؛ این هم‌صدایی خیلی بد است. چرا درباره مخالفان دولت سوالی پرسیده نمی‌شود؟ مدیریت حتماً نقص و عیب دارد و همه باید ما را یاری کنند چراکه ما همان‌طور که در جنگ تحمیلی نمی‌توانستیم به تنهایی پیروز شویم، امروز نیز نمی‌توانیم به تنهایی در میدان جنگ، جنگ را اداره کنیم.

رئیس‌جمهوری افزود: اگر صحبت‌های من در جلسات دولت پخش شود مشخص می‌شود که من چقدر با مدیران دعوا می‌کنم؛ میلیون‌ها نفر در سراسر کشور به عنوان دولت کار می‌کنند و منظور از دولت فقط رئیس‌جمهور نیست. همان‌طور که می‌گویم اگر شکستن تحریم میسر باشد و یک دقیقه تاخیر در آن حرام است در زمینه مدیریت نیز همین را می‌گویم و معتقدم اگر ما بتوانیم نقش مدیریت را یک دقیقه زودتر برطرف کنیم وظیفه ماست. حتماً هستند افرادی که اشکالاتی داشته باشند؛ حتماً قوه قضائیه، نیروهای مسلح و مجلس ما اشکالاتی دارند؛ نهاد بی‌اشکال نداریم و همه اشکال دارند، همه باید مشکلات را با هم حل کنیم.

روحانی گفت: نقطه نظر من این است که چرا فقط به دولتی که وسط میدان جنگ است حمله می‌کنیم و به سایرین حمله نمی‌کنیم؛ اگر کسی به دولت تهمت زد و توهین کرد چرا تشویق می‌شود؟ یا امروز کسی جرات دارد به قوه قضائیه و نیروهای مسلح توهین کند؟ اگر جرات می‌کند بفرمایید؛ فردا این کار را بکنند و فردا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و چند نفر احضار می‌شوند.