شناسه خبر : 35222 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

تسنیم: غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو شورای فقهی بانک مرکزی، گفت: در جلسه فوق‌العاده روز چهارشنبه (8 مرداد) این شورا مقرر شد بانک‌ها به منظور کمک مالی به مستاجران به جای وام ودیعه مسکن، «تسهیلات مرابحه خرید کالا» اعطا کنند.

تسنیم: مهدی فرشادان، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌های بانک مرکزی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد، به طور حتم کاهش نرخ و ساماندهی وضعیت بازار به زودی رخ خواهد داد.

خبرآنلاین: مهدی نعمتی، عضو ستاد اطلاع‌رسانی آزادسازی سهام عدالت، گفت: طبق آخرین آمارها دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت ۳۰ درصد از سهام خود را به فروش رساندند. یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهام خود را فروخته‌اند و ۹۰۰ هزار نفر همچنان در فرآیند فروش سهام عدالت خود قرار دارند.

فارس: کامران کارگر، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تمهیدات لازم برای تامین شکر مصرفی از طریق واردات و تولید داخل انجام شده است تا بدین‌وسیله هیچ مشکلی در تامین شکر ایجاد نشود.

ایسنا: مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با توجه به بحران شیوع کرونا در کشور، سقف ذخیره کارت‌های هوشمند سوخت از شش ماه به ۹ ماه افزایش یافت.

ایسنا: طبق گزارش مرکز آمار، با افزایش نرخ تورم در تیرماه فاصله تورمی دهک‌های مختلف نیز افزایش یافته و به 7 /4 درصد رسیده است.

مهر: بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به بانک‌ها، سقف مقرر برای پرداخت وجه نقد به ارباب رجوع در سال ۱۳۹۹ را به ۱۵ میلیون تومان کاهش داد.

مهر: محمدرضا کلامی، دبیر ستاد تنظیم بازار و سرپرست معاونت بازرگانی داخلی گفت: به موجب مصوبه شورای هماهنگی تشدید کنترل و بازرسی، سازمان تعزیرات حکومتی شعبه ویژه‌ای را به مبارزه با احتکار و رسیدگی به تخلفات صنفی اختصاص می‌دهد.

ایسنا: در شش‌ماهه نخست امسال اتباع ایرانی بیشترین خرید ملک در ترکیه را در مقایسه با دیگر اتباع خارجی داشته‌اند. به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید ۲۶۲۸ واحد خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی‌ها، چینی‌ها، آذربایجانی‌ها و روس‌ها در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

ایسنا: سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر گفت: یک شرکت بزرگ خصولتی مقدار زیادی تایر سنگین وارد کرده است و بر وزارت صنعت، معدن و تجارت فشاری اعمال می‌کند تا مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی تا ارز نیمایی را پرداخت نکند. این موضوع سبب نگرانی شدید فعالان صنعت تایر شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها