شناسه خبر : 34877 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایرنا: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، گفت: اگر صادرکنندگان اعتراضی به نرخ پایه صادراتی محاسباتی در گمرک دارند، حداقل ۷۰ درصد ارز حاصل از صادرات خود را که پیش از این نسبت به بازگشت آن متعهد شده بودند به کشور بازگردانند تا بشود در مورد آن در فرصت مناسب مذاکره و تصمیم‌گیری کنیم.

مهر: نعمت‌الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، گفت: بیش از ۲۰ درصد از خانه‌های خالی کشور با عدد حدود ۵۰۰ هزار واحد برای استان تهران است.

تسنیم: محمدعلی دهقان‌دهنوی، معاون وزیر اقتصاد، با بیان اینکه تسهیلات با کرونا از محل کاهش نرخ سپرده قانونی تامین شد، تاکید کرد که استقراض از بانک مرکزی در سلسله‌مراتب تامین مالی کسری بودجه از نگاه وزارت اقتصاد جایی ندارد.

خبرآنلاین: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سامانه نیما، از ابتدای سال جاری تا روز هشتم تیرماه سال جاری، حدود 2 /6 میلیارد یورو برای واردات انواع کالاها تامین ارز شده است.

ایرنا: بررسی شدت اصابت تورم بر دهک‌ها نشان می‌دهد نرخ تورم در فصل گذشته (بهار 99) کاهش یافته و به‌تناسب آن فاصله بین نرخ تورم دهک اول (قشر کم‌برخوردار) و دهک دهم (ثروتمندان جامعه) همواره در حال افزایش بوده و از رقم 4 /3 درصد در فروردین‌ماه به 2 /4 درصد رسیده است.

ایسنا: کاظم خاوازی، وزیر جهادکشاورزی، با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از نیاز داخل مرغ و تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: بازار مرغ و تخم‌مرغ به‌زودی کنترل شده و متعادل می‌شود.

ایسنا: بعد از آنکه در اواخر سال گذشته صادرات اقلام مرتبط با کرونا ممنوع شده بود به‌تدریج برخی موارد از این لیست خارج شدند؛ به‌طوری که طی آخرین اعلام به گمرک ایران ممنوعیت صادرات تجهیزاتی همچون لباس‌های گان و ماسک N95 لغو شده است.

تسنیم: سامانه استعلام لحظه‌ای ارزش سهام عدالت به‌روز شد و ارزش سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲ هزارتومانی به حدود ۱۴ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسیده است.

خبرآنلاین: گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که ایرانی‌ها بیشترین زمان خود در یک شبانه‌روز را صرف «رسیدگی و خودمراقبتی» کرده و کمترین زمان را به اموری مانند کار داوطلبانه بدون مزد یا کارآموزی اختصاص می‌دهند. در بین زنان، متوسط بیشترین زمان صرف‌شده بعد از رسیدگی و خودمراقبتی، مربوط به گروه فعالیت «خدمات خانگی بدون مزد برای اعضای خانوار و خانواده» با 5 ساعت و ۶ دقیقه است.

خبرآنلاین: بانک مرکزی اظهارنظر منتشرشده از رئیس بانک مرکزی در خصوص جایگزینی سکه پنج‌تومانی با اسکناس پنج هزارتومانی را تکذیب کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها