شناسه خبر : 34260 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بیشتر بفروشید

روحانی خواستار عرضه بیشتر سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ در بورس شد

بیشتر بفروشید

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، لزوم صرفه‌جویی همه دستگاه‌های دولتی و نیز ضرورت فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد.

حسن روحانی در این جلسه که روز سه‌شنبه 9 اردیبهشت برگزار شد، با اشاره به افزایش مشارکت عمومی در بورس، خواستار عرضه بیشتر سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ در بورس شد. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اهمیت اتمام پروژه‌های بزرگ و نیمه‌تمام، تصریح کرد: باید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام که از پیشرفت بالای 80 درصد برخوردار هستند، با جدیت پیگیری شود. روحانی با تاکید بر حمایت بیشتر از حوزه تولید و صنعت، اظهار کرد: در شرایط کنونی تامین ارز برای کالاهای اساسی به‌ویژه دارو و نیازمندی‌های اساسی مردم و بخش تولید ضرورت دارد که مسوولان مربوطه با جدیت این امور را پیگیری کنند.

در ادامه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست رئیس‌جمهور، راهکارهای مولدسازی دارایی‌ها و اموال مازاد دستگاه‌های دولتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گزارش وزیر اقتصاد و دارایی درباره راهکارهای اتخاذشده برای تامین منابع بودجه سال 1399 به‌ویژه مولدسازی دارایی‌ها و فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی و نیز واگذاری سهام بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بخش عمومی در بورس، در ادامه این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین رئیس کل بانک مرکزی گزارشی در خصوص آخرین وضعیت نقدینگی در کشور و سیاست پولی مبتنی بر عملیات بازار باز جهت کنترل نرخ سود و تورم ارائه کرد.  در ادامه این جلسه نیز گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد وضعیت بودجه سال جاری و روش‌های تامین درآمد و صرفه‌جویی در بخش‌های هزینه مورد بحث و تبادل ‌نظر قرار گرفت.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها