شناسه خبر : 34109 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مدیریت بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه از عزم دولت برای مدیریت بازار با توجه به کرونا خبر داد

مدیریت بازار

محمدباقر نوبخت در هفتمین جلسه ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید‌ گفت: هر یک از وزارتخانه‌های  صنعت، معدن و تجارت و همچنین نفت برنامه‌های خود را در راستای تحقق شعار جهش تولید آماده کرده‌اند. بر این اساس در بخش صنعت ۴۰ برنامه از طرف وزیر صنعت ارائه شده است. او افزود: نمی‌توان صرفاً به بازار داخل برای تحقق جهش تولید بسنده کرد، بر این اساس پنج برنامه وزارت صنعت، برای توسعه جهش صادرات قابل توجه است. رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت:‌ بخش مدیریت بازار به‌خصوص با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات ایجادشده جای توجه دارد. رشد عرضه کالاهای داخلی باید با تقاضای کافی  همراه باشد بر این اساس مدیریت بازار در سال جاری بسیار حائز اهمیت است. نوبخت با اشاره به لزوم بهبود محیط کسب‌وکار در حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: همه برنامه‌های مطرح‌شده نیازمند تامین مالی مناسب است. بر این اساس در سازمان برنامه و بودجه اولویت‌بندی برنامه‌های ارائه‌شده انجام خواهد شد تا پشتیبانی لازم از طریق ظرفیت‌های بودجه عمومی کشور انجام شود. معاون رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های وزارت نفت برای تحقق جهش تولید در کشور گفت: وزیر نفت برنامه‌های این وزارتخانه را برای افزایش ظرفیت تولید و استخراج اعلام کرده است، باید به این نکته توجه شود که در حوزه نفت آمادگی لازم برای ورود به فاز تولید با هدف صادرات بعد از تحریم‌ها فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: برنامه‌های وزارت صمت در راستای جهش تولید در هفت محور و شامل ۴۰ برنامه تدوین شده است. رضا رحمانی همچنین اظهار کرد: ممکن است در سال جاری رشد اقتصادی برخی کشورها منفی شود که این موضوع تاثیراتی  بر تولیدات ایران نیز خواهد گذاشت، اما تلاش می‌کنیم با تحریک تقاضای داخلی کمبودهای ایجادشده جبران شود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت، نیز با بیان اینکه مهم‌ترین هدف دولت تکمیل پروژه پارس جنوبی است،  گفت: پس از پایان ۱۷ فاز این پروژه ۷۵۰ میلیون مترمکعب گاز تولید و در نتیجه هزار میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری عرضه خواهد شد. در سال ۱۳۹۹ می‌توان‌ انتظار داشت که ۱۷ واحد پتروشیمی به بهره‌برداری برسد که شش میلیارد دلار تولید محصول جدید در پی خواهد داشت.