شناسه خبر : 34107 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایرنا: رئیس‌جمهوری با اشاره به برنامه‌های دولت برای کاهش عوارض اقتصادی ناشی از توقف برخی کسب‌وکارها به دلیل شیوع کرونا و تاکید رهبری بر این موضوع در بیانات امروز، بر تسریع در اجرای طرح‌های حمایتی دولت ازجمله پرداخت وام یک میلیون‌تومانی به اقشار آسیب‌پذیر تاکید کرد.

خبرآنلاین: رئیس‌کل بانک مرکزی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در خصوص کمک به بنگاه‌های اقتصادی اعلام کرد: پنجاه هزار میلیارد تومان به ۱۰ گروه از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا پرداخت می‌شود به شرط آنکه این بنگاه‌های اقتصادی هیچ کارگری را اخراج نکرده باشند.

ایرنا: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه وام یک میلیون‌تومانی پرداختی به همه خانوارهای یارانه‌بگیر به صورت قرض‌الحسنه و ۳۰‌ماهه شد، گفت: تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان این وام واریز خواهد شد.

مهر: رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۱۲ هزارتومانی قیمت این گوشت در بازار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف‌کننده نهایی، ۱۱۰ هزار تومان است. تقاضا برای گوشت گوسفندی به‌شدت کاهش یافته؛ اما عرضه وجود دارد و همین مساله باعث رکود و بی‌رونقی بازار شده است. به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مرزها، قاچاق متوقف شده و دامی از کشور خارج نمی‌شود.

خبرآنلاین: محمد کبیری، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به واحدهای تعاونی مرتبط با تولید محصولاتی مانند ماسک، البسه بیمارستانی، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده خبر داد و گفت: این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بدون اخذ وثیقه از ابتدای فروردین امسال در اختیار کارآفرینان قرار گرفته است.

ایرنا: آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد میزان مانده تسهیلات بانکی در پایان آذر ۹۸ به ۱۷ هزار و ۴۰۹ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.

تسنیم: شهرام آدم‌نژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: در مجموع درخواست ۷۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از صنعت حمل‌ونقل را به دولت داده‌ایم.

فارس: رئیس کل بانک مرکزی با انتقاد از نحوه عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: مقامات کره پول‌های ما را نمی‌دهند به آنها گفتم اگر ندهید دیگر اجازه نمی‌دهم کالاهای سامسونگ و ال‌جی به ایران بیاید. دیدم خیلی حساسیتی نشان ندادند. کالایشان را از طریق دوبی (امارات) می‌فروشند و از طریق لنج‌ها در کنگان و نظایر آن به داخل کشور می‌آید. معلوم است جواب ما را نمی‌دهند چون کالایشان را می‌فروشند.

دراین پرونده بخوانید ...