شناسه خبر : 33127 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایرنا: تعداد ۳۲۱ میلیون و ۷۶۳ هزار عدد انواع کارت بانکی تا پایان آبان‌ماه در کشور صادر شده که نشان می‌دهد به ازای هر ایرانی، 86 /3 عدد کارت بانکی وجود دارد که بخش عمده‌ای از آنها بدون استفاده است.

تسنیم: پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، از پرداخت ۶۷۰ میلیارد تومان مالیات سال ۹۷ خبر داد و افزود: فکر می‌کنم به هزار میلیارد تومان برسیم. مالیات سال آینده بنیاد ۱۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

ایسنا: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده میانگین روزانه مصرف بنزین کشور در بازه زمانی ۳۰روزه آذرماه به ۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر رسیده که این مقدار با توجه به مدت مشابه پارسال با ۸۹ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر، 9 /15 درصد کاهش یافته است.

فارس: اسماعیل خلیل‌زاده، نایب رئیس اتاق تعاون ایران، گفت: ارزش ذخایر معدنی ایران بر اساس برآوردهای اولیه 800 میلیارد دلار است که با اکتشاف‌های جدید این رقم تا هزار و 400 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

ایرنا: مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار گفت: در سال آینده برنامه‌ریزی برای اعزام پنج هزار نفر نیروی کار ایرانی جهت اشتغال در خارج از کشور در دستور کار قرار دارد.

ایسنا: مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: گوشت از دست دامدار نسبت به ابتدای سال در دام سنگین ۴۰ درصد ارزان‌تر و در دام سبک ۲۸ درصد ارزان‌تر خریداری می‌شود، اما گوشتی که از دست دامدار ارزان بیرون می‌آید، به دست مردم ارزان نمی‌رسد.

خبرآنلاین: تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی هشت‌ ماه امسال به بخش‌های اقتصادی 9 /5313 هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 6 /1150 هزار میلیارد ریال (معادل 6 /27 درصد) افزایش داشته که بیشترین سهم برای بخش صنعت و معدن بوده است.

خبرآنلاین: قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: هزینه تنظیم بازار کالاهای پرمصرف، نباید از جیب مردم پرداخت شود. هزینه‌های تنظیم بازار باید در بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی و لحاظ شود.

مهر: سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه یارانه‌های نقدی و معیشتی ادغام نمی‌شوند، گفت: یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه و یارانه معیشتی نیز دهم هر ماه پرداخت می‌شود، که امیدواریم این برنامه از ماه جاری عملی شود.

ایرنا: صندوق بین‌المللی پول در بررسی روند اقتصاد ۲۰۱۹، ایران را یکی از اقتصادهای بزرگی دانسته که ضعف اقتصاد آن به دلیل تنش‌های سیاسی، باعث کند شدن روند اقتصاد جهان شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها