شناسه خبر : 32889 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی با کمک 6500 میلیاردی

خراسان نوشت: شورای اقتصاد مصوب کرده تا دولت با پرداخت 6500 میلیارد تومان کمک بلاعوض، تمامی خودروهای عمومی بنزینی شامل یک میلیون و 400 هزار وانت، تاکسی، ون و دیگر مسافربرهای شخصی را دوگانه‌سوز کند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این اقدام علاوه بر مزایای زیست‌محیطی، امکان ایجاد 5 /13 تا 5 /15 هزار میلیارد تومان حاصل از صادرات بنزین را برای دولت فراهم آورد. پس از سهمیه‌بندی بنزین، آمارها از افزایش استقبال از مصرف CNG در کشور حکایت دارند. در این شرایط، شورای اقتصاد با پرداخت 6500 میلیارد تومان کمک بلاعوض دولت برای دوگانه‌سوز کردن بیش از یک میلیون و 400 هزار وانت، تاکسی، ون و دیگر مسافربرهای شخصی موافقت کرده است.

حداقل ۱۰۰ درصد افزایش قیمت بدون ارز 4200

خبرآنلاین نوشت: سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: باید بپذیریم ارز تک‌نرخی از ارز دونرخی بهتر است. محمدرضا کلامی درباره علت اصرار دولت برای ادامه اختصاص ارز 4200تومانی به کالاهای اساسی اظهار کرد: اگر همین امروز ارز 4200تومانی را به ارز نیمایی که حدود ۱۱ هزار تومان است تغییر دهیم بدون استثنا در کالاهای اساسی حداقل ۱۰۰ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت. سفره مردم و درآمد سرانه پاسخگوی افزایش قیمت ناشی از حذف ارز 4200تومانی کالای اساسی نیست. اکنون مردم به واسطه افزایش قیمت بنزین تحت فشارند و اگر بخواهیم نرخ کالاهای اساسی را هم تغییر دهیم قیمت این کالاها حدود ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد و درآمد مردم پاسخگوی این افزایش قیمت نیست.

پیش‌بینی افزایش یک‌میلیونی حقوق معلمان

ایسنا به نقل از محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش نوشت: برای فرهنگیان فاقد مسکن با وزارت راه و شهرسازی توافق کردیم تا ۱۷۰ هزار فرهنگی در شهرها و روستاها صاحب خانه شوند. این توافق در سه سال اجرایی می‌شود. در سال ۹۸ نظام رتبه‌بندی معلمان به صورت کامل به تصویب هیات وزیران رسید. در این نظام پیش‌بینی شد فرهنگیانی که بیش از دو سال سابقه کار دارند، از امتیازات نظام برخوردار شوند که پیش‌بینی می‌شود به‌طور متوسط ۴۲۰ هزار تومان به حقوق آنان افزوده شود. همچنین پیش‌بینی شد تا معلمان با شش ساعت اضافه تدریس بتوانند حقوق بیشتری دریافت کنند که این مبلغ با احتساب ۴۲۰ هزار تومان فوق‌الاشاره به یک میلیون تومان در ماه افزایش می‌یابد.

به حساب‌های افراد سرکشی نمی‌کنیم

اعتماد نوشت: حسن میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت معیشتی، درباره شرط دولت برای کسانی که درخواست رسیدگی دارند برای بررسی حساب‌های بانکی اعلام کرد: ما نمی‌خواهیم کنکاش کنیم. اصلاً نه امکانش وجود دارد و نه فرصتش وجود دارد. می‌خواهیم از سیستم بانک مرکزی استعلام بگیریم. یک ارزیاب گمرک، حسابرس مالیاتی، ممیز بیمه‌ای یا پلیس که می‌خواهد یک فرد را جریمه کند، کل اسناد و مدارک و اطلاعات فرد را می‌خواهد و بررسی می‌کند. قرار نیست به حساب‌های افراد سرکشی شود بلکه قرار است از بانک مرکزی استعلامی مبنی بر درآمد فرد از روی تراکنش‌هایش صورت بگیرد. او با اشاره به تجربه سایر کشورها در خصوص بررسی حساب‌های افراد گفت: بر اساس قوانین پولشویی، همه گردش‌های مالی باید شناسه‌دار باشد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها