شناسه خبر : 32703 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایسنا: عباس قبادی، معاون امور بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: نوسانات قیمت در اکثر قریب به اتفاق کالاها نداریم و تخلفات بازار در روزهای اخیر نیز تغییر محسوسی نداشته است. نباید بازار را خیلی التهاب بدهیم. دلیلی برای حضور آنچنانی بازرس‌ها در بازار نیست. سعی بر این است که نظارت‌ها خیلی آرام، با طمانینه و ارشادی باشد.

ایسنا: محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات، در پاسخ به سوالی در مورد ادعای سفیر آمریکا در آلمان که گفته بود اینترنت را برای مردم ایران تهیه می‌کنیم، گفت: این ادعا اکنون ممکن نیست، برنامه‌هایی برای سال ۲۰۲۵ دارند که مطرح کرده‌اند، اما بهتر است بدانند ملت ایران نیازی به ادعای دروغین حمایت شما ندارد.

خبرآنلاین: در پی ناآرامی‌های اخیر و تخریب برخی اماکن و اموال عمومی و شخصی، امیرخسرو فخریان، رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اعلام کرد که مجموع خسارات واردشده از سوی آشوبگران به تجهیزات، کالاها و فضای فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده که بخش اعظم آن در حاشیه استان تهران و کرج بوده است.

مهر: حمیدرضا عدل، معاون سازمان برنامه و بودجه، گفت: فقط ۲۵ میلیون لیتر بنزین (حدود ۲۷ درصد) از ۹۵ میلیون لیتر مصرفی کشور به قیمت آزاد فروخته می‌شود.

خبرآنلاین: معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دستورالعمل صدور جواز و پروانه بهره‌برداری استخراج رمزارز نهایی و توسط وزیر صمت ابلاغ شد. صدور یا اصلاح جواز استخراج رمزارز در محل واحدهای تولیدی فعال صنعتی و معدنی موجود ممنوع است اما اخذ مجوز برای این فعالیت در محل واحدهای تولیدی غیرفعال صنعتی مجاز است.

خانه ملت: رضا اردکانیان، وزیر نیرو، گفت: پس از افزایش قیمت بنزین به هیچ عنوان قیمت آب و برق تا پایان سال گران نخواهد شد. آب و برق فقط هفت درصد در اردیبهشت‌ماه سال جاری گران شد. دولت قصد افزایش قیمت آب و برق را در سراسر کشور ندارد.

مهر: مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون ۸۰۰ هزار درخواست تولید کارت سوخت داریم در حالی که ظرفیت تولید روزانه ما ۳۰ هزار کارت است؛ البته در حال ارتقای ظرفیت تولید هستیم.

ایسنا: بر اساس برآوردهای صورت‌گرفته تا پایان مهرماه سال جاری صادرکنندگان ایرانی توانسته‌اند 4 /24 میلیارد دلار صادرات داشته باشند که این عدد در قیاس با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش صادراتی کاهش ۱۱درصدی داشته، اما از لحاظ وزنی 1 /17 درصد رشد یافته است.

دراین پرونده بخوانید ...