شناسه خبر : 32340 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

سبد معاش از هشت میلیون تومان گذشت

ایلنا نوشت: فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور که محاسبات ماهانه سبد معاش خانوار را بر اساس آمارهای مرکز آمار و انستیتو پاستور ایران انجام می‌دهد، می‌گوید: «سبد معاش در شهریورماه از مرز هشت میلیون تومان عبور کرده است.» در شهریورماه، نرخ سبد معاش خانوار به هشت میلیون و ۷۴ هزار تومان در هر ماه رسیده است؛ به عبارت ساده‌تر، یک خانوار 3 /3نفره برای فراهم کردن همه مولفه‌های زندگی در حد نسبتاً قابل قبول، در شهریورماه ۹۸ نیاز به هشت میلیون و ۷۴ هزار تومان درآمد داشته است. بنابراین کارگران به چهار میلیون و ۳۱۵ هزار تومانِ اضافه نیاز دارند تا قدرت خرید خود را همانند روزهای ابتدایی سال حفظ کنند.

افزایش 15درصدی حقوق و دستمزد در سال 99

اعتماد نوشت: محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه،‌ گزارشی از یازدهمین جلسه ستاد بودجه ارائه کرد و در ضمن از افزایش 15درصدی دستمزد در سال آینده خبر داد و گفت: میانگین افزایش حقوق و دستمزد ۱۵ درصد در نظر گرفته شده که این رقم برای افرادی که حقوق کمتر می‌گیرند بیش از ۲۰ درصد خواهد شد. او افزود: سیاست‌هایی که قبلاً اعلام کردیم مبنی بر اینکه حتی ریالی از منابع نفتی سال آینده برای اعتبارات جاری و هزینه‌ای استفاده نکنیم به تصویب رسید. نوبخت همچنین گفت: حدود ۸۶ هزار طرح عمرانی ناتمام در کشور وجود دارد ولی منابع محدود است، بنابراین طرح‌هایی را که در سال ۱۳۹۹ قابلیت تکمیل شدن دارند در اولویت می‌گذاریم.

چینی‌ها دوستانه از ایران رفتند

تسنیم به نقل از بیژن زنگنه، وزیر نفت، نوشت: فردی که می‌خواهد محموله نفتی ببرد، باید منابع کافی برای آن داشته باشد. ما بابک زنجانی‌سنج نداریم و حداقل پول مورد نیاز برای یک محموله نفتی 40 تا 50 میلیون دلار است. وزارت نفت در شرایط سخت این سال‌ها توانسته کارهای بزرگی انجام دهد؛ همه بخش دریایی 27 فاز پارس جنوبی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و عملیات اجرایی طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی امسال آغاز خواهد شد. وزیر نفت با بیان اینکه «توتال و شرکت چینی به دلیل تحریم از طرح توسعه فاز 11 خارج شدند»، اعلام کرد: خروج آنها در یک فضای کاملاً دوستانه صورت گرفت، چراکه تحریم‌ها اجازه فعالیت آنها را نمی‌داد.

برای جبران کسری بودجه دست در جیب مردم نمی‌کنیم

ایران نوشت: اسحاق جهانگیری در نشست روسای اتاق‌های بازرگانی کشور با بیان اینکه وضعیت بودجه نسبت به سال گذشته سخت‌تر شده، گفت: منابع درآمدی دولت با محدودیت مواجه است. بودجه مصوب سال ۹۸ که ۴۴۵ هزار میلیارد تومان بود، در جلسه سران قوا به ۳۸۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافت ولی کاهش ۲۰درصدی هزینه‌ها برای دولت کار ساده‌ای نیست. معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین اظهار کرد: برای جبران کسری بودجه باید به دنبال راهکارهای مختلف باشیم اما دولت مصمم است که برای جبران کسری بودجه به سمت منابع بانک مرکزی نرود چراکه این اقدام به معنای این است که دست خود را در جیب مردم کرده‌ایم و با تبعاتی نظیر تورم و شوک اقتصادی مواجه خواهیم شد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها