شناسه خبر : 31572 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

مردم نگران گرانی و کمبود کالا نباشند

ایران به نقل از محمدرضا کلامی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشت: کشور به هیچ عنوان با کمبود کالا مواجه نیست و ذخایر کالاهای اساسی 30 درصد بیشتر از سال گذشته است. برای آنکه بازار با هیچ تنشی روبه‌رو نشود، واردات کالاهای اساسی با بهترین شکل دنبال شد و خوشبختانه تا پایان سال جاری وضعیت بسیار خوبی در تامین کالاها داریم و همچنان این روند ادامه دارد. طی چند وقت اخیر دیدید که بازار با هیچ آشفتگی مواجه نیست و تمام کالاها با قیمت‌های مصوب به فروش می‌رسد. عرضه مناسب کالا سبب شده دلالان و واسطه‌ها نتوانند سوءاستفاده‌ای از بازار داشته باشند. مردم نباید نگرانی از گرانی و کمبود کالا داشته باشند.

یک زن و مرد شبانه 700 خودرو ثبت نام کردند

خبرگزاری فارس به نقل از عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، نوشت: در خدمت معاون اول رئیس‌جمهور، اسم فردی آمد که 30 هزار میلیارد تومان بدهکار است، رئیس ستاد گفت وام اولیه او 10 هزار میلیارد بوده و سود، جریمه، سود جریمه و... روی آن آمده و به این مبلغ رسیده است. اکثر پرونده‌هایی که ورق می‌زنیم این‌گونه است که طرف دو میلیارد وام گرفته و کارشناس بانک یک خانه 500میلیونی را برای او سه میلیارد قیمت‌گذاری کرده است. یک زن و مرد یک شب 700 خودرو را ثبت سفارش کرده‌اند که در داخل کشور نمایندگی دارد. امکان ندارد اگر در دستگاه‌ها کسی را نداشته باشند بتوانند این کار را کنند.

هر جا فیلتر کردیم پیشرفت کردیم

تسنیم به نقل از محسن غفاری، مدیرعامل پیام‌رسان ایتا، نوشت: ما زمانی‌که فیلتر کردیم پیشرفت کردیم اما هر کجا مسامحه به خرج دادیم و به تولیدات خود متکی نشدیم، ضربه خوردیم. متاسفانه قشر فرهیخته انقلابی ما هم اقدام مناسبی انجام ندادند و گویی موافق فیلتر نبودند. چرا در زمین دشمن بازی کنیم؟ ما هرجایی پیشرفت کردیم، ابتدا بستیم. نرم‌افزار بازار اکنون به 40 میلیون کاربر رسید. زمانی این اتفاق افتاد که گوگل‌پلی بسته بود. با این حال اکنون که گوگل‌پلی باز شده،‌ خللی در بازار ایجاد نشده است. درباره آپارات هم این موضوع صدق می‌کند. زمانی در آپارات موفق شدیم که یوتیوب را بستیم. الان اگر فیلتر را برداریم، باز هم آپارات موفق خواهد بود.

جهانگیری: شرمنده مردم هستیم

اطلاعات به نقل از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، نوشت: پیچیده‌ترین گره‌های دنیا را می‌توانیم با گفت‌وگو حل کنیم. مردم ایران در سال‌های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده‌اند که ما شرمنده آنها هستیم. ملت ایران در تمدن جهانی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و این موضوع قابل تردید نیست چراکه آثار تمدن مردم ایران در کشورهای دیگر هم مشهود است. شرایط فعلی کشور بسیار خطیر است، اما این نوید را می‌توانیم به مردم بدهیم که به فضل الهی از شوک‌های مهمی عبور کرده‌ایم و در شرایط باثبات قرار گرفته‌ایم. امیدوارم شرایط پیش‌رو از نظر اقتصادی بهبود یابد و بتوانیم موانع را پشت سر بگذاریم و در زمینه اشتغال، معیشت مردم و توسعه کشور گام‌های بلندتری برداریم.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها