شناسه خبر : 30266 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

دیوار نکشید

روحانی: نمی‌توانیم پول حاصل از صادرات را به صورت چمدانی منتقل کنیم

دیوار نکشید

  مرضیه محمودی: درست است که رئیس‌جمهور در جلسات حساس مجمع برای بررسی لوایح چهارگانه شرکت نمی‌کند، اما تعلل مسوولان تصمیم‌گیر برای بررسی این لوایح منجر به انتقاد تند روحانی شد.

مدت‌هاست که دولت لوایح چهارگانه را به مجلس داده و مجلس هم آن را تایید کرده. اما هنوز این لوایح تایید نهایی نگرفته‌اند. سوال اصلی این است که مشکل کجاست و چه فرد و نهادی با این لوایح مخالف است؟ روحانی در مجمع سالانه بانک مرکزی به این سوال جواب داد و گفت: تصمیم‌گیری در کشورمان یا با دولت است، یا با مجلس یا با رهبری. رهبری چندین بار به من گفته‌اند با لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند. دولت و مجلس هم که مشکلی با آن ندارد، پس چه کسی مخالف است؟ نمی‌شود کشور را به 10، 20 نفر داده و بگوییم که هر تصمیمی آنها بگیرند، ما نیز تابع هستیم؛ چنین نیست و صاحب این کشور، ملت بزرگ ایران هستند. او همچنین گفت: باید ذره‌ای هم برای دنیا عقل و تدبیر را بپذیریم. همه کشورهای دنیا در یک نهاد و گروهی شرکت دارند. یعنی اگر همه کشورهای دنیا در یک گروه و نهادی شرکت دارند، هیچ‌کدام تدبیر و عقل ندارند؟ و اگر چنانچه دولت در این زمینه لایحه داده و مجلس آن را تصویب کرده و شورای نگهبان آن را امضا کرده است، هیچ‌کدام تدبیر نداشته‌اند؟

روحانی در حالی که خواستار تعیین تکلیف این لوایح بود گفت: اگر بانک‌های ما با بانک‌های دنیا رابطه سهل و راحتی نداشته باشند، چگونه می‌توانند سالم و راحت فعالیت کنند. این موضوع که پول حاصل از صادرات را به صورت چمدانی منتقل کنیم، امکان‌پذیر نیست و بانک‌ها باید در این زمینه فعال باشند. او گفت: اگر عده‌ای بخواهند دور کشور را دیوار بکشند، کار دولت را سخت می‌کند؛ ما از همه با هر ایده، خط و جناحی که هستند خواهش می‌کنیم دور دولت را دیوار نکشید، چراکه این به نفع مردم نیست؛ بگذارید دولت کار خود را انجام دهد.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها