شناسه خبر : 27465 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

پیروزی نفتی زنگنه

تجارت فردا- لوگو دنیای اقتصادنوشت: سه روز فعالیت بی‌وقفه وزیر نفت ایران در وین و گفت‌وگوهای طولانی او با همتایانش پشت درهای بسته، سرانجام اثر خود را بر پرتنش‌ترین نشست اوپک گذاشت. به این ترتیب صدوهفتاد و چهارمین نشست اوپک، با نتیجه‌ای غیر از آنچه آمریکا در زمینه افزایش تولید از اوپک انتظار داشت به پایان رسید تا به‌زعم کارشناسان «نشستی برد-برد» برای اعضای این سازمان به ثبت برسد. از نشانه‌های این برد نیز حفظ توافق کاهش تولید و نظام سهمیه‌بندی تولید برای اعضای اوپک، رشد قیمت جهانی نفت و همچنین موافقت با افزایش عرضه نفت خام کمتر از سطح مورد درخواست آمریکا بود. کاهش تولید به نفع ایران در شرایط تحریم خواهد بود.

♦♦♦

معترضان بازار، بازاری نبودند

تجارت فردا- لوگو ایلنابه نقل از دادستان تهران گفت مسوولان نظام در برخورد با آشوب‌ها و ناامنی‌ها به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیند. برنامه جدی آمریکایی‌ها در مورد ایران دامن زدن به ناامنی‌هاست. دوشنبه تلاش کردند با تهدید بازاری‌ها درب مغازه‌ها را ببندند و در برخی نقاط شهر آشوب ایجاد کنند و به برخی مغازه‌ها آسیب برسانند. عوامل این آشوب‌ها شناسایی شدند. تعداد زیادی از این افراد دستگیر و بازداشت شدند. اما بازداشتی‌های تجمعات بازار تهران، بازاری نیستند. من به این افراد و خانواده‌های آنها اطلاع می‌دهم که تا این افراد محاکمه نشوند، آزاد نخواهند شد. کسانی که اخلال نظام اسلامی را نشانه رفته‌اند از جنس بازاری‌ها نبودند و بازاری‌ها سمت خود را جدا خواهند کرد.

♦♦♦

راهکار ساده آزادسازی اقتصاد

تجارت فردا- لوگو خبرآنلاینبه نقل از عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، نوشت: به‌رغم تمام تلاش‌های رئیس‌جمهور و دولت در چهار سال گذشته هنوز نتوانسته‌ایم به وضعیت سال ۸۳ برسیم. باید ببینیم محدودیت‌هایی که در اقتصاد ایجاد می‌شود تا چه اندازه بر سطح امید مردم نسبت به آینده و انتظارات تورمی آنان اثر منفی می‌گذارد. اگر اثر آن جدی است با بگیروببند نمی‌توانیم آن را جبران کنیم و باید در راهکارهایمان تجدیدنظر کنیم. من از تجربه آزادراه شمال یاد گرفتم اساساً راهکارهای ساده کارایی بسیار بیشتری نسبت به راهکاری پیچیده و تودرتو دارند. به جای برقراری کنترل‌های پیچیده از راهکار ساده آزادسازی و کنترل حداقلی تبعیت کنیم.

♦♦♦

اعدام اخلالگران بازار

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایرانبه نقل از رئیس قوه قضائیه نوشت: دشمن تلاش می‌کند با جنگ روانی باعث برهم‌ریختن اقتصاد کشورمان شود و می‌خواهد وضع کشور را به هم بریزد. عده‌ای قصد آشوب داشتند و می‌خواستند بازار تهران را به تعطیلی بکشانند که این امر محقق نشد. این اقدامات خیانت به مردم و نظام است و ما به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و با این افراد برخورد می‌کنیم و هشدار می‌دهیم که این کار به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور مجازات سنگینی دارد و اگر مصداق افساد فی‌الارض باشد طبق قانون اعدام برایشان در نظر می‌گیریم و هیچ کوتاهی هم در این زمینه نخواهیم داشت. اینها نمی‌توانند در آینده بگویند ما خبر نداشتیم و نمی‌دانستیم!

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها