شناسه خبر : 27345 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایسنا: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: میانگین بارش در پنج استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر نسبت به پارسال ۵۰ درصد کاهش دارد.

تسنیم: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد بر اساس مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به کالاهای غیرضروری و کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، ارز تعلق نمی‌گیرد.

خانه‌ملت: رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه سیاست‌های ارزی دولت باعث شد با خروج آمریکا از برجام بازار ارز با شوک جدید مواجه نشود، گفت: تصمیمات ارزی دولت در آینده کامل‌تر و پخته‌تر می‌شود.

ایسنا: عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کمیسیون جدیدی در دولت به نام کمیسیون مقاومت و کم‌آبی تشکیل شده است که سیاست‌هایی را دنبال می‌کند تا کشور با کم‌آبی سازگار شود.

دنیای‌اقتصاد: بررسی آمارهای ساخت‌وساز در سال‌های اخیر نشان می‌دهد عرضه واحدهای زیر ۶۰ مترمربع در تهران بسیار ناچیز و زیر یک درصد از کل ساخت‌وسازهای تکمیل و عرضه‌شده در هر سال بوده و این در حالی است که بیش از یک‌چهارم معاملات ماهانه مسکن در حال حاضر متعلق به آپارتمان‌های تا ۶۰ مترمربع است.

ایلنا: تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی در دو ماه ابتدایی سال ۱۳۹۷ مبلغ 5 /689 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است.

ایسنا: مدیرعامل بنیاد مستضعفان (نهاد مالک زمین پلاسکو) در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید پلاسکو رسماً اعلام کرد با کمک استادان دانشگاه و پیمانکار، این ساختمان ۲۴ماهه در همان ۱۵ طبقه تحویل می‌شود که البته سرقفلی‌های پلاسکوی جدید حق صاحبان قبلی است که آسیب‌دیده هستند.

جام‌جم: رئیس اداره بهره‌برداری گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: به دلیل خشکسالی امسال اصلاً رویش و برداشت زیره کرمانی در رویشگاه‌های این گیاه در استان کرمان صورت نگرفته است. وی افزود: امسال حدود 80 درصد کاهش رویش زیره داشته‌ایم و حدود 20درصدی هم که سبز شده، به مرحله بذردهی نرسیده است.

ایلنا: وزیر راه و شهرسازی گفت: در اقتصاد، هیچ اتفاق جدیدی نسبت به سه ماه گذشته رخ نداده است و نوسانات اخیر منشأ سیاسی دارد.

تسنیم: ایران اعلام کرد ونزوئلا و عراق به همراه ایران مانع از تصویب پیشنهاد افزایش تولید نفت در نشست این هفته اوپک و متحدانش در وین خواهند شد. عربستان و روسیه از پیشنهاد افزایش تولید پشتیبانی می‌کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها