شناسه خبر : 26407 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایرنا: به گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری زمستان سال 96 به 1 /12 درصد رسید. این شاخص، نسبت به فصل مشابه سال قبل (زمستان ۱۳۹۵)، 4 /0 درصد کاهش و نسبت به فصل گذشته (پاییز ۱۳۹۶) 2 /0 درصد افزایش داشته است.

ایسنا: رئیس کل بانک مرکزی گفت که پیشنهاد جایگزینی یورو با دلار را با رهبری مطرح کردم و ایشان نیز استقبال کردند.

ایلنا: وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که آیا مافیای دلار باعث افزایش قیمت ارز شده، گفت: باید بخش‌هایی مثل تیپ ناجا و امنیتی جوابگو باشند؛ چون هیچ اتفاق خاصی در اقتصاد کشور رخ نداده که با این التهاب چندروزه روبه‌رو هستیم. باید از این لحاظ ریشه‌یابی کنیم.

ایسنا: رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین معتقد است بخشنامه جدید بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت واردات کالا بدون انتقال ارز، می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد به شرطی که چینی‌ها کالاهایشان را به یوآن بفروشند.

ایسنا: تراز تجاری ایران و اروپا در بخش کالاهای غیرنفتی به استناد آمارهای گمرکی در ۱۱ماهه سال قبل، منفی هشت میلیارد و ۴۵۵ میلیون دلار شده است.

شانا: وزیر نفت از خودکفایی در تولید بنزین ظرف شش‌ماهه دوم سال جاری خبر داد.

مهر: زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف شدند. اما عوارض خروج از کشور برای دیگر سفرها برای بار اول 220 هزار تومان، بار دوم 330 هزار تومان و بار سوم به بعد 440 هزار تومان اعلام شد.

مهر: در کتاب مقررات واردات و صادرات، بالاخره تعرفه خودروهای هیبریدی اعلام شد که بر این اساس، کف تعرفه پنج و سقف آن ۴۵ درصد شده است.

ایرنا: علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت توان تحول اقتصادی را ندارد، مردم باید وارد عرصه اقتصادی شوند و سرمایه‌گذاری کنند تا شیوه اقتصاد دولتی تغییر کند.

فارس: حجم نقدینگی در پایان بهمن‌ماه سال ۹۶ با ۲۳ درصد رشد نسبت به بهمن‌ماه ۹۵ به یک تریلیون و ۴۸۹ هزار میلیارد تومان رسید.

ایلنا: رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی گفت: فعلاً کسی به خاطر قیمت دلار جنس نمی‌فروشد و فروش موبایل ۴۰ درصد کاهش داشته است.

ایرنا: سخنگوی دولت گفت: در بودجه سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان از سوی مجلس اضافه شد که تنها امید ایجاد کرد و این رقم وجود نداشت و محقق هم نشد.

دراین پرونده بخوانید ...