شناسه خبر : 26185 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اقتصاد برون‌نگر

مقام معظم رهبری: اقتصاد مقاومتی محصور شدن در داخل نیست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 29 بهمن‌ماه امسال در دیدار هزاران نفر از مردم تبریز، در تبیین «اولویت‌های کنونی کشور»، مساله «اقتصاد» را بسیار مهم دانستند.

اقتصاد برون‌نگر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 29 بهمن‌ماه امسال در دیدار هزاران نفر از مردم تبریز، در تبیین «اولویت‌های کنونی کشور»، مساله «اقتصاد» را بسیار مهم دانستند. ایشان، تکیه بر ظرفیت‌های درونی و مردم را راه اساسی حل مشکلات اقتصادی خواندند و افزودند: اقتصاد مقاومتی همان‌گونه که بارها گفته‌ایم و همه مسوولان نیز سیاست‌های آن را تصدیق کردند، به معنای محصور شدن در داخل نیست بلکه درون‌زا و برونگراست بنابراین نگویند می‌خواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم، زیرا ارتباط با دنیا در اقتصاد مقاومتی وجود دارد اما اعتماد و تکیه باید بر مردم باشد نه به بیگانگان.

ایشان به‌کارگیری استعدادها، ظرفیت‌ها و سرمایه‌های درونی را نیازمند تدبیر خواندند و افزودند: رونق اقتصاد داخلی نیازمند صادرات خوب، واردات در حد نیاز و جلب سرمایه‌گذاری خارجی است اما سررشته و تدبیر کار باید دست مدیران داخلی باشد و کار به بیگانگان سپرده نشود.

ایشان زلزله اقتصادی و ضربه فوق‌العاده شدید حدود یک دهه قبل به برخی کشورهای پیشرفته شرق آسیا را عبرتی بزرگ خواندند و افزودند: این ضربه که یک‌شبه این کشورها را به فقر و فلاکت کشاند نتیجه وابستگی به سرمایه خارجی بود.

رهبر انقلاب با اشاره به سود نبردن کشور از اتکا و اعتماد به خارج در برجام و مذاکرات هسته‌ای افزودند: ما نتیجه اتکا به خارجی‌ها را در قضیه برجام مشاهده کردیم و در قضیه مذاکرات هسته‌ای به آنها اعتماد کردیم اما سودی نبردیم البته خوشبختانه مسوولان برخورد خوبی با این مساله دارند و وزیر امور خارجه که باید از او تشکر کرد، با خباثت آمریکایی‌ها و به نعل و به میخ زدن اروپایی‌ها، برخورد خیلی خوب و قوی دارد که این راه باید ادامه یابد.

رهبر انقلاب گفتند: باید از بیگانه بهره برد اما نباید به او اعتماد و تکیه کرد چراکه از راه‌های مختلف بر سرنوشت کشور مسلط می‌شود و همه مسوولان باید این مساله بسیار مهم را در کانون توجه داشته باشند.

ایشان، چهل سال زحمت ملت را در شرایط تحریم و فشار، به حرکت بر روی سنگلاخ تشبیه کردند و افزودند: با این وجود، پیشرفت کرده‌ایم که این واقعیت نشانه توانایی ملت و کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ترجیح همکاری با همسایگان، کشورهای شرقی و کسانی که با ایران منافع مشترک دارند، در تبیین اولویت‌های اقتصادی نیز، «اشتغال و تولید» را مورد تاکید ویژه قرار دادند و با اشاره به نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال» افزودند: در این زمینه البته کارهایی انجام و آمارهایی ارائه‌ شده اما برای تحقق آنچه مورد نظر است، کار و تلاش بیشتری نیاز است. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها