شناسه خبر : 25718 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

قفل مجدد معاملات مسکن

تجارت فردا- لوگو دنیای اقتصادنوشت: افزایش قیمت مسکن در مناطق پرطرفدار، سبب افت شدید معاملات مسکن شد. در منطقه ۵ که مقصد غالب خریداران مصرفی است، افزایش 28‌درصدی قیمت موجب کاهش پنج‌درصدی معاملات نسبت به ماه مشابه سال 95 شد. این در حالی است که در آذرماه حجم معاملات منطقه ۵ حدود ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشت. سقوط شیب رشد معاملات مسکن در برخی از مناطق قابل ردیابی است. «کسری طبیعی» واحدهای مسکونی کم‌متراژ، «کمبود مصنوعی» فایل فروش ناشی از طمع بساز و بفروش‌ها و ورود متقاضیان به «فاز احتیاط» به دلیل افزایش قیمت، دلیل انجماد ناگهانی معاملات مسکن است. مناطق لوکس اما رکورد بیشترین فروش با کمترین رشد قیمتی را دارند.

♦♦♦

کرایه یک‌میلیونی تاکسی

تجارت فردا- لوگو تسنیم نوشت: طی روزهای برفی بهمن‌ماه بخش زیادی از پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) لغو شده است و در این شرایط مسافران از سفر مانده برای عزیمت به شهرهای خود (از جمله تهران) با مصیبت جدیدی روبه‌رو شده‌اند. ماجرا از این قرار است که تاکسی‌داران برای انتقال مسافران به رباط‌کریم و تهران به‌ترتیب درخواست مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و یک‌ میلیون تومان را دارند. یکی از مسافران دراین‌باره گفت:‌ رانندگان برای مسیر فرودگاه تا تهران یک ‌میلیون تومان می‌خواهند، یعنی نفری ۲۵۰ هزار تومان. رانندگان خودروهای خود را در پارکینگ،‌ پارک کرده‌اند و میان مسافران می‌آیند و پیشنهادات خود را (کرایه ۵۰۰ هزارتومانی تا رباط‌کریم و یک‌ میلیون‌تومانی تا تهران) ارائه می‌کنند.

♦♦♦

بدهکار منتقد

تجارت فردا- لوگو فراروبه نقل از کاظم پالیزدار، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نوشت: بخشی از مشکلات موسسات مطالبات معوقه آنهاست که باید بازگردد. بسیاری از این معوقات نیز برای آدم‌های مطرح است. یکی از این افراد را همه کشور می‌شناسند؛ هر شب با ظاهر و رفتار موجه در تلویزیون برنامه اجرا می‌کند، یک کت و شلوار شیک و پیراهن سفید می‌پوشد و زبان انتقادش هم به سمت همه مقامات جمهوری اسلامی برمی‌گردد. شما اگر خیلی راست می‌گویی، بدهی‌ات را بده؛ لازم نیست در تلویزیون مانور بدهی و شو اجرا کنی. این فرد اگر بخواهد به این رویه ادامه دهد، اسمش را در رسانه‌ها مطرح خواهم کرد. او چند میلیارد تومان بدهی دارد.

♦♦♦

بازار کار نگران‌کننده جهان

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایراننوشت: بر اساس گزارش 2018 سازمان جهانی کار به دلیل عادی شدن فعالیت‌های اقتصادی در اقتصادهای بزرگ، نبودن سیاست‌های محرک موثر و باقی ماندن سرمایه‌گذاری ثابت در سطح متوسط، رشد آینده احتمالاً زیر چهار درصد باقی می‌ماند و نرخ بیکاری جهانی به بالای ۱۹۲ میلیون نفر می‌رود و در سال ۲۰۱۹ احتمالاً 3 /1 میلیون نفر بیشتر می‌شود. همچنین تعداد کارکنان شاغل در مشاغل آسیب‌پذیر افزایش می‌یابد. تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۲ درصد کارکنان (4 /1 میلیارد نفر) در سراسر جهان در مشاغل آسیب‌پذیر مشغول بوده‌اند و انتظار می‌رود تعداد افراد شاغل در مشاغل آسیب‌پذیر در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، سالانه ۱۷ میلیون نفر بیشتر شود.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها