شناسه خبر : 23729 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها

ایلنا: «فرنز گازلزبرگر» مدیر‌عامل اوبربانک اتریش اعلام کرد در ماه جاری میلادی توافق‌نامه‌ای را با ایران امضا می‌کند تا در سرمایه‌گذاری‌های مشترک در ایران فاینانس داشته باشند. وی افزود اوبربانک در میان اولین بانک‌های اروپایی است که بعداز برجام وارد ایران خواهد شد.

ایسنا: رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان از قرار تنظیم جلسه‌ای میان اهالی پلاسکو با مسوولان ریاست‌جمهوری خبر داد.

ایرنا: وزیر اقتصاد به سازمان بورس دستور داد هر‌چه سریع‌تر در خصوص انتشار و فروش اوراق بهادار ارزی در حوزه تامین مالی برخی پروژه‌های نفتی که توافقات آن صورت گرفته اقدام کند.

ایسنا: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: مهلت تعیین‌شده تا ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۷ به منظور رعایت ۸۳ مورد استاندارد خودرویی افزایش نمی‌یابد و هر خودرویی که نتواند این تعداد استاندارد را رعایت کند با توقف تولید مواجه خواهد شد.

مهر: گمرک ایران از واردات ۳۷ هزار و ۶۲۳ دستگاه انواع خودرو در پنج‌ماهه اول سال جاری خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 64 /42 درصد افزایش داشته است. 

ایرنا: رئیس بانک مرکزی تاکید کرد دلار گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست و سپرده‌های بانکی بازده به مراتب بهتری دارد.

ایسنا: مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: به مشمولان سهام عدالتی که حساب‌شان تا یک میلیون تومان پر است، حدوداً ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان سود بابت سال مالی ۱۳۹۵ پرداخت می‌شود اما پرداخت این مبالغ در یک مرحله نیست.

ایلنا: محمدحسین شریعتمدار، مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر روند بهره‌وری آب را در برنامه ششم ادامه دهیم از ۷۵ میلیارد مترمکعب آب مصرفی در کشاورزی، ۲۲ میلیارد مترمکعب آب صرفه‌جویی شده و بحران آب رفع می‌شود وگرنه مردم کشور آواره خواهند شد.

ایسنا: محمدتقی توکلی، مشاور وزیر نیرو گفت: هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا میزان پرت آب کاهش یابد. میزان پرت آب 5 /12 درصد است و وزارت نیرو با توجه به امکانات مالی سالانه حدود یک درصد کاهش را در دستور کار دارد.

مهر: تحولات کمی و کیفی اشتغال بانوان حاکی از آن است که سهم زنان شاغل در بخش‌های اقتصادی با تغییر مواجه بود ضمن اینکه تعداد زنان شاغل دارای تحصیلات عالی در ۱۰سال اخیر رشد ۶۷درصدی داشته است.

مهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گفت: در تابستان امسال به دلیل افزایش گرمای هوا در پایتخت، شهروندان تهرانی با مصرف سه میلیون و ۴۲۵ هزار مترمکعب آب در یک روز رکورد جدیدی را ثبت کردند.

 

دراین پرونده بخوانید ...