شناسه خبر : 32480 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ناامنی را علاج کنید

توصیه‌های مقام معظم رهبری به دلسوزان عراق و لبنان

ناامنی را علاج کنید

رهبر انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین لطمه به یک کشور را سلب امنیت آن دانستند و با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای آشوب و سلب امنیت برخی کشورهای منطقه گفتند: عامل این خباثت‌ها و کینه‌ورزی‌های خطرناک، شناخته‌شده هستند و در پشت این قضایا، آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی غربی با پشتوانه پول برخی کشورهای مرتجع منطقه قرار دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز چهارشنبه در مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) حفظ امنیت را مسوولیت مقدس و حساس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برشمردند و با اشاره به طراحی دشمنان برای سلب امنیت از برخی کشورهای منطقه گفتند: دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولویت اصلی آنان، علاج ناامنی است و مردم این کشورها نیز بدانند مطالبات بحق آنها فقط در چارچوب ساختارهای قانونی قابل تامین است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین به تبیین مختصات یک ملت آزاده پرداختند و گفتند: ملتی که آزادانه اراده و آزادانه عمل کند و منافع حقیقی خود را به‌درستی تشخیص دهد و با استقلال، اراده و عمل، آن منافع را تامین کند، یک ملت آزاده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی دیگر از مختصات ملت آزاده را «تاثیر نپذیرفتن از تخریب محاسباتی دشمن» خواندند و افزودند: یکی از برنامه‌های دشمن، تغییر محاسبات مسوولان و موثران فکری و همچنین آحاد مردم است تا منافع حقیقی و ملی خود را نتوانند به ‌درستی تشخیص دهند. رهبر انقلاب اسلامی لازمه تاثیر نپذیرفتن از تخریب محاسباتی دشمن را «بصیرت» دانستند و تاکید کردند: اگر چشم باز و هوشیاری نباشد، نه می‌توان منافع حقیقی و راه رسیدن به آن را تشخیص داد و نه می‌توان فردی را که باید این ‌بار بزرگ را به‌دوش بکشد، به‌درستی شناخت.

ایشان در جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده چند نکته را بیان کردند: ۱- به دشمن نباید اعتماد کرد و نباید به او خوش‌بینی ساده‌لوحانه داشت. ۲- نباید لحظه‌ای از تحرکات دشمن چشم برداشت و غافل شد. ۳- نباید دشمن را ناتوان و حقیر شمرد، بلکه باید آن را در اندازه‌های خود شناخت و برای مقابله آماده بود. ۴- نباید به پیروزی‌ها غرّه شد، چراکه یک لحظه غفلت می‌تواند همانند جنگ احد، پیروزی را تبدیل به شکست کند حتی با حضور پیامبر(ص) در میدان.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها