شناسه خبر : 32250 لینک کوتاه

دستاورد بزرگ

مقام معظم رهبری: تهیه بودجه بدون در نظر گرفتن نفت یک دستاورد بسیار بزرگ است

دستاورد بزرگ

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران، سپاه را نهادی پرافتخار و رشدیابنده در مسیر تعالی و پیشرفت خواندند. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دشمنی‌های مستمر آمریکا و جبهه استکبار و امتداد کوچک آنها در داخل بر ضد سپاه که نمونه بارز آن تحریم سپاه است، گفتند: این دشمنی‌ها که به علت موفقیت‌ها و پیشرفت‌های سپاه پاسداران است، عزت سپاه را در چشم دوست و حتی دشمن افزایش خواهد داد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سپاهیان پاسدار را فرزندان خود خواندند و افزودند: من صددرصد از سپاه راضی هستم اما به این حد از پیشرفت سپاه قانع نیستم و معتقدم این نهاد بر اساس توانایی‌ها و استعدادهای خود می‌تواند ۱۰ و حتی ۱۰۰ برابر رشد و پیشرفت کند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به تلاش ناکام اخیر آمریکایی‌ها برای ایجاد و القای حالتی حتی نمادین از شکست ایران افزودند: آنها برای وادار کردن رئیس‌جمهور کشورمان به ملاقات، به التماس هم افتادند و رفقای اروپایی را هم به کمک خواستند، اما نتوانستند و تا این ساعت فشار حداکثری شکست خورده و بنده قاطعانه می‌گویم که تا آخر هم در این فشار حداکثری شکست خواهند خورد. ایشان گفتند: کاهش تعهدات هسته‌ای که مسوولیت آن بر عهده سازمان انرژی اتمی است، باید همان‌گونه که دولت اعلام کرده با جدیت کامل و به‌صورت دقیق و جامع ادامه یابد تا به نتیجه مطلوب برسد و قطعاً هم به نتیجه خواهد رسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: برخی‌ها قبلاً پیش‌بینی می‌کردند که سال ۹۸ سال مشکلات بسیار شدید اقتصادی باشد، درحالی‌که اکنون مسوولان کشور خبر از یک رشد اقتصادی نسبی در شش‌ماهه اول سال می‌دهند. البته وضع زندگی و معیشت مردم سخت است ولی اگر حرکتی قوی و پیگیر و مجاهدانه انجام گیرد، قطعاً به‌تدریج وضع معیشتی مردم نیز بهبود خواهد یافت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحریم نفتی کشور را مشکلی کوتاه‌مدت خواندند و تاکید کردند: اگر به‌درستی عمل شود، از این مشکل کوتاه‌مدت می‌توان به یک سود بلندمدت رسید که همان رهایی بودجه کشور از نفت است. ایشان با اشاره به اعلام مسوولان اجرایی مبنی بر تهیه بودجه بدون در نظر گرفتن فروش نفت، افزودند: این یک دستاورد بسیار بزرگ است و ما باید از این فرصت برای انقطاع کامل از درآمد فروش نفت استفاده کنیم.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها