شناسه خبر : 27367 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

درخواست امام جمعه زاهدان از زنان

تجارت فردا- لوگو شرقنوشت: مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، خواستار حضور زنان در نماز جمعه شده است. مولوی عبدالحمید گفته است در حیات طبیه آن حضرت (پیامبر اسلام) نیز خواهران برای نماز عید فطر حاضر می‌شدند. در زمان آن حضرت حتی زنانی که معذور بودند و نمی‌توانستند نماز بخوانند، برای دعای عید فطر شرکت می‌کردند. باید خواهران را نیز در مسائل دینی و حضور در صحنه‌های اجتماعی همراه بدانیم. همه در عرصه‌های کاری، اجتماعی و دینی باید خواهران را در نظر داشته باشند، چراکه نصف جمعیت ما را این قشر تشکیل می‌دهند. تا زمانی که زنان اصلاح نشوند و مسائل پیرامون خود را نشناسند، جامعه ساخته نخواهد شد.

♦♦♦

استعفای یک نماینده مجلس

تجارت فردا- لوگو ایلنانوشت: محمدجواد فتحی، نماینده تهران متن استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه کرده است. او در توضیح دلیل این موضوع گفته حدود دو سه هفته پیش تصویب شد آیین دادرسی کیفری برای سه، چهار سال آزمایشی تصویب شود اما متاسفانه با پیام‌هایی که از این طرف، آن طرف آمد، این دو قانون در کمیسیون به صورت دائمی تصویب شد. او با انتقاد از روند قانونگذاری در مجلس گفت: ایراد دادرسی عادلانه مختص این تبصره و قانون آیین دادرسی کیفری نیست، ایراد جای دیگر است و دست ما کوتاه است و به ناچار باید کنار بیاییم. دو هفته پیش من متن استعفایی خدمت مجلس دادم اگر استعفا اعلام وصول شود، در آن فرصت حرفم را می‌زنم.

♦♦♦

چهارمین طرح سوال از روحانی

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری فارسنوشت: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح سوال جدید از رئیس‌جمهوری درباره مشکلات اقتصادی و موسسات مالی را کلید زدند. احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر گفت: این سوال تجمیع سوالات قبلی شامل مباحث اقتصادی مشتمل بر محورهای مسکن، خودرو و خوراک، مباحث مرتبط با موسسات مالی و همچنین مباحث محیط زیستی شامل محورهای آب، گردوغبار و سرمازدگی است. هدف ما از این سوال رفع مشکلات مردم است و اگر مطمئن باشیم دولت مشکلات مردم را پیگیری می‌کند دیگر اصراری به این سوال نداریم، اما وقتی کابینه اهتمام جدی برای رفع مشکلات مردم ندارد طبیعی است که ما از ابزارهای قانونی خودمان استفاده خواهیم کرد.

♦♦♦

مشهد؛ منبع پیامک‌های تهدیدآمیز

تجارت فردا- لوگو خبرآنلاینبه نقل از علی مطهری در یادداشتی نوشت: «آقای علم‌الهدی امام جمعه مشهد به نمایندگان مجلس هشدار داده «حواستان جمع باشد که در تاریخ اسمتان دنبال مملکت‌فروشان نیاید و نگویند شما هم با تصویب FATF جزو مملکت‌فروشان بودید.» اولاً اگر بنا بود نمایندگان مجلس تشخیص‌های آقای علم‌الهدی را ملاک تصمیم‌های خود قرار دهند امروز اثری از جمهوری اسلامی نبود و انقلاب اسلامی را دو دستی تقدیم آمریکا و اسرائیل کرده بودیم؛ چراکه همیشه انقلاب‌ها بیشترین ضربه را از ناحیه دوستان ناآگاه خود دریافت می‌کنند. ثانیاً این گفته آقای علم‌الهدی شاید بتواند به کشف منشأ پیامک‌های بعضاً تهدیدآمیز ارسالی از مشهد برای نمایندگان در ایام طرح لایحه مرتبط با FATF کمک کند.»

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها