شناسه خبر : 26942 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

این همه سال چه کردیم؟

تجارت فردا- لوگو شهرونددر گفت‌وگو با عباس عبدی نوشت: پیش از انقلاب بسیاری از نیروهای منتقد آن رژیم مدعی بودند اگر روزانه یک ساعت رادیو یا تلویزیون در اختیار آنان باشد، به لحاظ تولید محتوای مفید چه محشری راه می‌اندازند. انقلاب پیروز شد و همه شبکه‌های رادیو و تلویزیون 24ساعته در اختیار این گروه جدید بود. ولی دریغ از ایده‌های اثرگذار و مفید. بعد مدعی شدند رسانه‌های جهان تحت سیطره صهیونیسم و کشورهای غربی است و صدای ما به‌جایی نمی‌رسد. این مشکل با آمدن فضای مجازی برطرف شد. اما اکنون تمام توان خود را برای فیلترینگ این شبکه‌ها گذاشته‌ایم و آن را خطری برای امنیت ملی و اخلاقی جامعه می‌دانیم. چنان می‌گوییم اجازه برداشتن فیلترینگ را نمی‌دهیم که گویی کشف بزرگی کرده‌ایم.

♦♦♦

مناظره‌های 88 کار مشایی بود

تجارت فردا- لوگو شرقدر گفت‌وگو با حمیدرضا موسوی، از مسوولان ستادهای انتخاباتی احمدی‌نژاد نوشت: طراح سوال‌های مناظره احمدی‌نژاد و کروبی در سال 88 مشایی بود. می‌دانستیم نقطه‌ضعف طرف مقابل، آقای هاشمی است؛ چون گفته می‌شد منابع مالی طیف مقابل را آقای هاشمی تامین می‌کند. این یک استراتژی بود که آقای مشایی و آقای جوانفکر به همراه آقای شریف‌زاده و آقای داوری، بیشتر بر آن تاکید می‌کردند؛ یعنی همه اینها پایه‌گذار این شیوه مناظره بودند که به آقای موسوی و کروبی سرکوفت بزنند؛ چون آتوهایی داشتند. به ستادها هم القا شد که در مناظره‌های دانشگاهی و خیابانی هم سمت‌وسو را به سمت مثلاً خانم رهنورد یا بنیاد شهید و ماجرای تحصن مجلس ششم دوران آقای کروبی و... ببرند.

♦♦♦

پیش‌بینی زیباکلام از انتخابات ۱۴۰۰

تجارت فردا- لوگو نامه‌نیوزدر گفت‌وگو با صادق زیباکلام نوشت: خیلی از کسانی که سال ۹۴ در انتخابات مجلس شرکت کردند و به تکرار می‌کنم رئیس دولت اصلاحات لبیک گفتند، سال 98 پای صندوق نمی‌آیند. دو بار که سهل است حتی اگر وی ۲۰ مرتبه هم بگوید تکرار می‌کنم آن اتفاق ۹۴ نخواهد افتاد؛ چون میزان سرخوردگی از فراکسیون امید مجلس اگر بیشتر از آقای روحانی نباشد کمتر نیست. در انتخابات 1400 هم کسر قابل ‌توجهی از ۲۴ میلیون رای روحانی در انتخابات شرکت نمی‌کنند. در عوض آن ۱۶ میلیون رای رئیسی به علاوه ۴-۳ میلیون از آرای روحانی به سبد اصولگرایان اضافه می‌شود و نامزد اصولگرا با ۲۰ میلیون رای پیروز انتخابات می‌شود.

♦♦♦

دیدار با مهره‌های مهم برای گفت‌وگو

تجارت فردا- لوگو همشهریبه نقل از محمدرضا باهنر نوشت: می‌خواهم به خودمان و دوستان اصلاح‌طلب یک توصیه‌ای بکنم و آن این است که برای پا گرفتن ایده گفت‌وگوی ملی از جاهای سخت شروع نکنیم ما آنقدر مشکل برای تفاهم و حل شدن داریم که حالا حالاها وقت به اختلافات سخت نمی‌رسد. در برابر برخی حرف‌های تند و مانع‌تراشانه باید بگوییم هیس! لزومی ندارد که ما بخواهیم به همه جواب بدهیم. واقعاً نیاز نداریم الان به سمت مساله رفع حصر برویم؛ ما موضوعات کلان‌تر و مهم‌تری داریم. برای شروع گفت‌وگو من و چند نفر دیگر در مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ۷ یا ۸ وزیر و محمود واعظی و رئیس قوه قضائیه دیدار کرده‌ایم.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها