شناسه خبر : 26760 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

ملت قیام کند همه را به دریا می‌ریزند

تجارت فردا- لوگو ایلنابه نقل از آیت‌الله جوادی‌آملی نوشت: جامعه فقر مادی را تحمل می‌کند اما اختلاس‌ها و بی‌عرضگی‌های مسوولان را تحمل نمی‌کند. چگونه است کشور 800میلیونی که نظامی کمونیستی و بی‌دین دارد، می‌تواند کشور خود را اداره کند؛ اما ما که یک کشور 80میلیونی هستیم در مشکلات خود می‌مانیم؟ آن کشور با کفر 800 میلیون را اداره می‌کند؛ اما ما با داشتن امام حسین (ع) و امام علی (ع) نتوانسته‌ایم؛ یعنی از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌ایم. اگر ملت قیام کند، همه ما را به دریا خواهد ریخت به همین جهت حواستان باشد. البته بسیاری از کشور فرار کردند یا جای فرار خود را فراهم آوردند؛ اما ما جای فرار نداریم. این بی‌عدالتی‌ها و بی‌عرضگی‌ها قابل تحمل نیست.

♦♦♦

اینترپل در تعقیب سرکرده «ری‌استارت»‌

تجارت فردا- لوگو شرقنوشت: جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران، از تعقیب قضایی «سرکرده یک گروهک ضدانقلاب از طریق پلیس اینترپل» خبر داد و گفت: «درخواست دادسرای تهران از پلیس بین‌الملل برای دستگیری و استرداد این سرکرده گروهک ری‌استارت، عملاً آنها را در چرخه آزمایش قرار داده است و باید به این سوال پاسخ دهند چگونه است که اگر کسی در ایران کوچک‌ترین اقدامی می‌کند، رسانه‌های دنیا پر می‌شود؛ اما امروز سرکرده این گروهک در آمریکا نشسته و دستور غارت، تخریب و تحریق اموال عمومی و خصوصی را می‌دهد و هیچ کس به او کاری ندارد.» این مقام قضایی ابراز امیدواری کرد پلیس بین‌الملل در دستگیری این فرد مناسب عمل کند.

♦♦♦

نظر مطهری در مورد رفتار با مردم

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایران نوشت: علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه در رفتار با مردم و مخالفان مشکل داریم، گفت: این سختگیری‌ها به حال انقلاب مضر است. این نگاه امنیتی باید تغییر کند و متوجه باشیم که همه جاسوس و نفوذی نیستند. هر کس که با یک خارجی ملاقات می‌کند جاسوس نیست. با حجاب اختیاری مخالفم؛ چراکه حجاب اختیاری موجب برهنگی می‌شود، اما اجباری بودن حجاب به آن معنا نیست که خیلی سفت و سخت جدی گرفته شود. برای مثال بسیاری از خانم‌ها هم‌اکنون حجاب واقعی را رعایت نمی‌کنند؛ اما کسی هم معترض آنها نمی‌شود. حکومت اسلامی باید حجاب را کنترل کند اما به شکل درست.

♦♦♦

ایران قدرت هفتم نظامی منطقه

تجارت فردا- لوگو باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از پایگاه اینترنتی آمریکایی «بیزنس اینسایدر» در گزارشی اذعان کرد جمهوری اسلامی ایران یکی از 10 قدرت برتر نظامی قاره آسیا به شمار می‌رود. در فهرست 10 قدرت نظامی برتر آسیا، روسیه جایگاه نخست را از آن خود کرده است. چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و ترکیه به ترتیب جایگاه‌های دوم تا ششم را از آن خود کرده‌اند. ایران در این فهرست در جایگاه هفتم برترین قدرت نظامی آسیا قرار دارد. اندونزی، رژیم اشغالگر قدس و پاکستان نیز به ترتیب در جایگاه‌های هشتم تا دهم قرار دارند. عربستان سعودی و هیچ‌یک از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در این فهرست جایی ندارند.

دراین پرونده بخوانید ...