شناسه خبر : 22988 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ساکنان پاستور

اولین جلسه هیات‌دولت با اعضای جدید تشکیل شد

اولین جلسه هیات دولت با اعضای جدید تشکیل شد. درست ساعاتی بعد از رای اعتماد مجلس به 16 وزیر پیشنهادی، روحانی وزرایش را به پاستور خواند تا دولت دوازدهم فعالیتش را رسماً آغاز کند.

ساکنان پاستور

اولین جلسه هیات دولت با اعضای جدید تشکیل شد. درست ساعاتی بعد از رای اعتماد مجلس به 16 وزیر پیشنهادی، روحانی وزرایش را به پاستور خواند تا دولت دوازدهم فعالیتش را رسماً آغاز کند.

سرفصل سخنان روحانی در این جلسه اقتصاد بود و اشتغال و رشد اقتصادی بالایی که به گفته روحانی جز با هماهنگی و جذب سرمایه و فناوری ممکن نیست. روحانی در این جلسه رای مردم به دولت را مشروط به اعتدال و عمل به وعده‌ها دانست. وعده‌هایی که روحانی زمینه تحقق آنها را مساعد می‌داند و بر این ادعای خود شواهد بسیار می‌آورد. مانند حضور حداکثری مردم در انتخابات، برگزاری مراسم تنفیذی با حضور 105 کشور و سازمان بین‌المللی و خروج ایران از انزوای جهانی و همدلی و همراهی نمایندگان با دولت جدید.

او گفت مردم چک سفید و به‌صورت بدون حساب و کتاب به ما رای ندادند. رای مردم مشروط به اجرا و تحقق وعده‌هایی است که داده شده است و ما، مسوولان شرعاً و قانوناً موظفیم به وعده‌های داده‌شده عمل کنیم. او گفت: به مردم، وعده دادیم مسیر ما اعتدال و میانه‌روی است و گفتیم که فضا امنیتی نباشد، اما امن باشد و وعده دادیم که برای فرزندان آنان، اشتغال ایجاد خواهیم کرد و امروز موظف هستیم که در مسیر تحقق این وعده‌ها تلاش کنیم. اما روحانی اشتغال را مهم‌ترین وعده دولتش دانست و گفت: بزرگ‌ترین وظیفه دولت دوازدهم ایجاد اشتغال است. معتقدم هیچ وظیفه‌ای بالاتر از این برای ما وجود ندارد، البته ایجاد اشتغال برای جوانان با توجه به انباشتی که از گذشته وجود دارد، سخت و دشوار است، اما همه دستگاه‌ها باید در این زمینه تلاش گسترده و منسجمی را انجام دهند. او راهکار ایجاد اشتغال را هم ارائه داد: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و توجه به فناوری‌های نوین. او مسوولیت‌هایی را هم بر عهده برخی از وزرا گذاشت. مانند وزارت راه که پیشران سرمایه‌گذاری در کشور است، و وزارت اقتصاد و بانک مرکزی که مسوول جذب سرمایه خارجی و داخلی‌اند و وزارت نفت که باید تحول بزرگی در بخش‌های نفت و گاز و پتروشیمی ایجاد کند. 

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها