شناسه خبر : 35538 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

شرایط خرید اقساطی بازنشستگان تامین اجتماعی

خبرگزاری مهر نوشت: مدیرعامل شرکت زیرمجموعه تامین اجتماعی از امکان خرید اعتباری برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خبر داد. محمد‌محسن صدر اظهار داشت: مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد و صرفاً با ارائه کارت ملی می‌توانند نسبت به خرید غیرنقدی اقلام مورد نیاز خود اقدام کنند. وی با بیان اینکه دریافت این خدمات، گشایش فراوانی را در زندگی مستمری‌بگیران ایجاد خواهد کرد، گفت: بازنشستگان می‌توانند برای تهیه کالاهای سوپرمارکتی خود، به فروشگاه‌های زنجیره‌ای طرف قرارداد در سراسر کشور مراجعه کنند. صدر افزود: بازنشستگان این طرح، غیر از خرید کالاهای سوپرمارکتی، مشمول دریافت خدمات دیگری از جمله دندانپزشکی، گردشگری، کالای دیجیتال، لوازم خانگی، عینک و لنز و پوشاک نیز می‌شوند.

حذف ویزای بین ایران و روسیه تا آخر شهریور

تسنیم نوشت: وزیر میراث فرهنگی از لغو روادید دوطرفه ایران و روسیه تا پایان ماه جاری خبر داد. در هشتمین جلسه شورای سیاستگذاری بخش خصوصی گردشگری موضوع برند ملی گردشگری ایران مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، این برند هم‌زمان با فرارسیدن هفته گردشگری در مهرماه امسال رونمایی شود. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گفت: «جای برند ملی گردشگری واقعاً خالی بود و امروز خوشحالیم که این برند تدوین شده و در مهرماه امسال همزمان با فرا رسیدن هفته گردشگری رونمایی خواهد شد.» او بیان کرد: «این برند می‌تواند در اقلام تبلیغاتی ما ثبت شود و علاوه بر بخش دولتی، بخش خصوصی نیز در مکاتبات و اقلام تبلیغاتی خود از آن استفاده کند.»

پنج درصد محیط‌بانان به شهادت رسیده‌اند

خبرگزاری فارس نوشت: چهارشنبه گذشته طی درگیری محیط‌بانان با شکارچیان غیرمجاز در منطقه ارمک هرمزگان محیط‌بان حسن‌نژاد به ضرب گلوله مستقیم به شهادت رسید. ساعاتی بعد شکارچی قاتل وقتی متوجه شد دایی خود را به قتل رسانده خود نیز خودکشی کرد. تا به حال بیش از 140 محیط‌بان در راه دفاع از طبیعت بکر و گونه‌های جانوری جان خود را در مقابل شکارچیان سپر کرده‌اند و 170 نفر نیز مجروح شده‌اند. این یعنی پنج درصد از جمعیت سه هزار و 500‌نفری محیط‌بانان در کل کشور. حسن‌نژاد سابقه 23 سال خدمت در این حرفه را داشت و دو سال به عنوان محیط‌بان نمونه از فداکاری‌های او تقدیر شده بود.

ورود ۲۱ هزار معلم تازه‌نفس به آموزش و پرورش

ایلنا نوشت: رئیس دانشگاه فرهنگیان از تزریق ۲۱ هزار معلم به آموزش و پرورش در مهر ۹۹ خبر داد. حسین خنیفر، درباره پذیرش دانشجویان جدید و افزایش ظرفیت در دانشگاه گفت: آزمون ۹۹ برگزار شده اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است، بنابراین دو حالت در پیش‌رو داریم، اگر قبل از سال تحصیلی نتایج اعلام شود، این نتایج به آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود و بعد بر اساس شرایط جذب و حد نصاب، ظرفیت را تعیین می‌کند. ما ۲۰ هزار ردیف داریم و احتمالاً ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر نیز برای سال جدید اسامی‌شان اعلام شود، اما برای پذیرش آن ۲۰ هزار نفر شرط‌هایی داریم که طبق آن آموزش و پرورش باید غربالگری کرده و گزینش کند.

دراین پرونده بخوانید ...