شناسه خبر : 34974 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

ورود اولین روبات آتش‌نشان به تهران

خبرگزاری فارس نوشت: اولین روبات آتش‌نشان وارد سازمان آتش‌نشانی می‌شود. قرار است این روبات که تولید داخل است در برخی حوادث که امکان امدادرسانی توسط آتش‌نشانان نیست به کمک ماموران بیاید. در کلانشهر تهران حدود 130 ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد و مدیران معتقدند که باید در 530 محله‌ای که وجود دارد، حدود 350 ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مواقع بروز حادثه خدمت‌رسانی کنیم. هنوز تجهیزات آتش‌نشانی کامل نیست و نواقصی در این زمینه وجود دارد و برخی از تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی از کشورهای خارجی وارد می‌شود و برخی هم بومی هستند. رئیس شورای شهر تهران می‌گوید: بخش‌هایی از تجهیزات توسط صنعتگران داخلی انجام شده و با نمونه‌های خارجی رقابت می‌کند.

 

تصویب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

ایسنا نوشت: هیات دولت با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی در تادیه بدهی‌اش به سازمان تامین اجتماعی موافقت کرد؛ به این ترتیب دست سازمان برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باز شد. محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی صادر شد، بخشی از سهام دولت در ۹ شرکت مهم دولتی به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود. سازمان تامین اجتماعی متعهد است با اتکا به منابع جدید ظرف مدت کوتاهی طی ماه‌های آتی نسبت به اجرای طرح همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام به عمل آورد.

 

ارائه گزارش نماینده وزارت بهداشت در خصوص کلینیک سینا

ایلنا نوشت: معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی توضیحاتی در خصوص پروانه بهره‌برداری از کلینیک سینا در صحن شورا ارائه داد.‌ در جلسه شورای شهر تهران بررسی ابعاد تخلف کلینیک سینا مهر شمیران با حضور دکتر زالی نماینده وزارت بهداشت در دستور قرار داشت اما به دلیل غیبت دکتر زالی، سیدهادی میرهاشمی معاون درمان دانشگاه شهید بهشتی توضیحاتی را ارائه کرد. او در سخنان خود اظهار کرد: موسسه در یک مجموعه چندطبقه در قالب یک داروخانه، یک درمانگاه تخصصی، یک بخش بستری که تحت نظر مجموعه جراحی محدود است و یک مجموعه مجوزدار سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی فعال بود. مجوزهای این ملک سال‌ها پیش توسط وزارت بهداشت داده شده است.

 

جذب سه هزار نیرو با اولویت پرستار در وزارت بهداشت

ایرنا نوشت: معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تامین اعتبار جذب سه هزار نیروی انسانی با اولویت پرستار با موافقت سازمان برنامه و بودجه و همچنین تدوین آیین‌نامه پرستاری تخصصی خبر داد. مریم حضرتی افزود: جامعه پرستاری با وجود فشارهای ناشی از کمبود نیرو، در بحران کووید ۱۹ بسیار خوش درخشید و بار دیگر مسوولیت‌پذیری خود را در شرایط سخت نشان داد و زبان ما برای قدردانی از این تلاش‌ها قاصر است. در جریان پاندمی کووید ۱۹، برخی همکاران جان خود را در راه سلامت هموطنان و بیماران مبتلا فدا کردند و برخی نیز به این بیماری مبتلا شدند و همین موضوع به لحاظ روحی، ادامه کار را برای پرستاران دشوار کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها