شناسه خبر : 33520 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

حال عمومی استاد شجریان خوب است

ایرنا نوشت: مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: استاد شجریان برای تعبیه راه عروقی جهت دارورسانی راحت به بیمارستان جم مراجعه کرده است. حسین کرمان‌پور افزود: روز دوشنبه گذشته رئیس سازمان نظام پزشکی در این زمینه با رئیس بیمارستان جم تهران صحبت کرد و در جریان کم و کیف روند درمان استاد شجریان قرار گرفت. حال عمومی استاد شجریان مساعد است و به‌زودی مرخص می‌شود. استاد شجریان از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی سنتی است و از وی با عنوان «خسرو آواز ایران» یاد می‌شود. وی نوروز 95 با انتشار ویدئویی ضمن تبریک سال نو، از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد و پس از آن تاکنون تحت نظر پزشکان به مداوا مشغول است.

آتش زدن کتاب هاریسون مثل اهانت یک بیابانگرد به ابن‌سیناست

ایسنا نوشت: وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ورود به موضوعاتی نظیر آتش زدن کتاب «هاریسون» توسط یک فرد نادان آن هم از سوی وزیر یک کشور نوعی ارزش و بها دادن به این دسته از افراد جاهل محسوب می‌شود، گفت: به نظر من قبل از وزیر بهداشت باید حوزه‌های علمیه در واکنش به اقدام این فرد در سوزاندن کتاب مرجع پزشکی فریاد بزنند و باید علما عمامه زمین بگذارند. دکتر سعید نمکی گفت: هفته گذشته فردی کتاب طب هاریسون را آتش زد و به من گفته شد که چرا در این زمینه مداخله نکردی؟ اما مداخله وزیر یک کشور در این موضوع مثل این می‌ماند که در زمان ابن‌سینا یک بیابانگرد کتاب «قانون» را آتش بزند.

باند برگشت توریست خارجی

دنیای اقتصاد نوشت: تغییر شکل پروازها به مقصد ایران طی هفته‌های اخیر به عنوان دومین شاهد «سکته سفرهای ورودی به کشور»، از ریزش توریست‌های خارجی در بازار گردشگری حکایت دارد. به فاصله کمتر از یک هفته پس از سقوط هواپیمای اوکراینی در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره)، تعدادی از روسای تشکل‌های گردشگری مرتبط با ارائه خدمات مسافرتی به توریست‌ها اعلام کردند: ۳۰ تا ۵۰ درصد از گردشگران خارجی عازم ایران به دنبال حادثه هوایی در آسمان تهران، سفر خود را به کشورمان لغو کردند. اکنون «صندلی‌های خالی در پروازها به مقصد ایران» از یک‌سو و «کاهش ترافیک هوایی از سمت خطوط خارجی» از سوی دیگر، مشخص می‌کند نبض سفر گردشگران خارجی به کشور به‌شدت رو به کندی گذاشته است.

بهزیستی تست «ایدز» نمی‌گیرد

ایران نوشت: معاون سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه معتادان مبتلا به ویروس ایدز در مراکز سازمان بهزیستی پذیرش می‌شوند، گفت: این در حالی است که سازمان بهزیستی امکان پذیرش معتادان دارای زخم باز را در این مراکز ندارد و وظیفه درمان این افراد به عهده وزارت بهداشت است. فرید براتی با اشاره به ادعای برخی رسانه‌ها در این خصوص که در مرکز غربالگری بهمنیار بعد از اینکه معتادان متجاهر از سوی نیروی انتظامی دستگیر و انتقال داده شدند، در این مرکز به اجبار از آنها تست ایدز گرفته می‌شود و در صورتی که تست ایدز این افراد مثبت باشد، آنها را بیرون از مرکز رها می‌کنند، گفت: از خردادماه تا الان هیچ آزمایش ایدزی از معتادان گرفته نشده است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها