شناسه خبر : 32883 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

سالانه ۳۳ هزار مرگ بر اثر آلودگی هوا در کشور

خبرگزاری فارس نوشت: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاثیر سالانه آلودگی هوا بر بیش از ۳۳ هزار مرگ در کشور خبر داد. علیرضا رئیسی افزود: در کلانشهرها، آلودگی هوا به ویژه ذرات معلق کمتر از 5 /2 میکرون وارد ریه و بافت بدن افراد شده و عوارض زیادی به وجود می‌آورد. طی سال‌های ۹۲ تا ۹۴ شاهد کاهش غلظت آلاینده‌های هوا بودیم، اما از سال ۹۴ تا ۹۶ افزایش غلظت و آلودگی هوا را داشته‌ایم و هم‌اکنون این آلودگی 3 /3 برابر حد مجاز جهانی است. رئیسی تصریح کرد: هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم تحمیلی ناشی از آلودگی هوا بسیار زیاد است که تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و بازار بخشی از آن است.

ابتکار: زنان وارد میدان انتخابات شوند

ایرنا به نقل از توئیت معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده نوشت: از زنان سرافراز و توانمند که دلشان برای ایران می‌تپد باید تقاضا کرد با نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به میدان بیایند. معصومه ابتکار تصریح کرد:‌ با افزایش تعداد کاندیداهای زن، احزاب و گروه‌ها بهتر می‌توانند درصد قابل توجهی از فهرست خود را به زنان شایسته کشور اختصاص دهند. یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود و مردم در ۲۰۸ حوزه انتخابیه ۲۹۰ نماینده خود را در بهارستان و در پنج حوزه انتخابیه هفت نماینده خود را در مجلس خبرگان انتخاب می‌کنند.

کاهش کیفیت آموزش در ایران

ایلنا نوشت: وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آزمون‌های تیمز و پرلز می‌گوید که کیفیت آموزش کاهش پیداکرده است و باید این مساله را حل کنیم، همچنین باید کیفیت و عدالت آموزشی را درست توزیع کنیم چراکه در حال حاضر چنین نیست و باید راه‌حل‌های مناسب آن را پیدا کنیم. محسن حاجی‌میرزایی اظهار کرد: در نشست قبلی که با مدیران آموزش‌وپرورش تهران داشتم به نکاتی چون تراکم دانش‌آموز، کمبود فضای آموزشی، کمبود نیروی انسانی و حجم بالای نقل و انتقالات، تاخیر در پرداخت مطالبات فرهنگیان، سرانه مدارس، حضور زنان در مدیریت، کارکردهای انجمن اولیا و مربیان و... اشاره شد. وی افزود: هرچقدر بتوانیم نسبت ستاد با مدیران مناطق را دقیق‌تر و سنجیده‌تر تعریف کنیم بهتر و هم‌افزاتر می‌توانیم کارها را انجام دهیم.

ملاحظات امنیتی دلیل قطع اینترنت سیستان و بلوچستان

ایسنا نوشت: محمدنعیم امینی‌فرد نماینده سیستان و بلوچستان گفت: در جریان اعتراضات ناشی از افزایش قیمت بنزین، استان جزو آرام‌ترین استان‌ها بود، اعتراضات محدود و آرامی بود و هیچ مشکلی پیش نیامد. توقع داشتیم در اولین فرصت اتصال اینترنت برقرار شود. وی افزود: وزیر کشور به عنوان رئیس شاک دستور اتصال اینترنت را دادند ولی ملاحظات امنیتی در استان وجود داشت و مسائل امنیتی به وجود آمد که غیرمرتبط با اعتراضات آبان‌ماه بود، از این‌رو به درخواست شورای تامین استان اتصال اینترنت به تاخیر افتاد. همزمان با قطعی اینترنت در کل کشور اینترنت در استان هم قطع شد، البته اینترنت خانگی به مدت دو سه روز وصل شد اما اینترنت موبایل وصل نشد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها