شناسه خبر : 31810 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

درباره بازداشتی‌ها چیزی ننویسید

اعتماد نوشت:‌ بازداشت موقت تعدادی از فعالان محیط زیست ایران که حالا به بیش از 500 روز رسیده به یکی از موضوعات پرابهام محیط زیست تبدیل شده است. پس از این همه مدت هنوز هم تکلیف بازداشتی‌های محیط زیست روشن نیست. عیسی کلانتری گفت: «در این باره بهتر است چیزی ننویسید. به ما گفته شده هرچه در این باره کمتر اظهارنظر شود برای بازداشتی‌ها بهتر است.» کلانتری گفت: این‌گونه نیست که ما پیگیری نکنیم. این موضوع از طرف کمیته چهارنفره‌ای که رئیس‌جمهوری تعیین کرده دائم پیگیری شده اما کاری از دست ما برنمی‌آید. وزارت اطلاعات بارها بر جاسوس نبودن فعالان محیط زیست تاکید کرده. کسانی که پیگیر هستند، قدرت دارند و به کمیته دولت پاسخ نداده‌اند.

ورود روبات‌ها به سازمان آتش‌نشانی

ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران از ورود روبات‌های آتش‌نشان به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تا پایان امسال خبر داد. مهدی داوری درباره ورود تجهیزات جدید و مدرن به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: به دنبال ورود روبات‌ها به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هستیم و می‌توان گفت که تا پایان سال به روبات‌ها مجهز می‌شویم. وی با بیان اینکه در دنیا روبات‌ها همچنان به مرحله اطفای دقیق ساختمان‌ها نرسیده‌اند، گفت: روبات‌ها در بخش ارزیابی در دیگر نقاط دنیا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، چراکه می‌توانند در بخش ارزیابی و شناسایی موثر واقع شوند. زمان ورود روبات‌ها به این سازمان تا پایان سال جاری است.

تیراندازی به یک محیط‌بان در خراسان جنوبی

ایلنا نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از زخمی شدن یک محیط‌بان توسط شکارچی غیرمجاز در شهرستان قائن خبر داد. حسن اکبری گفت: عبدالله اسدی‌برون، یکی از محیط‌بانان در جریان گشت و کنترل و اجرای مقررات شکار و صید در مناطق و زیستگاه‌های حیات وحش این شهرستان متوجه حضور یک نفر شکارچی غیرمجاز شده که هنگام رودررویی با شکارچی متخلف، متاسفانه شکارچی متخلف اقدام به تیراندازی با اسلحه ساچمه‌زنی به سمت محیط‌بان کرده و پس از زخمی کردن وی از ناحیه سر، صورت و دست از منطقه متواری می‌شود. وی یادآور شد: با اطلاعات دریافتی از سوی همیاران، ماموران نیروی انتظامی در تلاش برای دستگیری این متخلف هستند که به زودی دستگیر خواهد شد.

آسمان سرخ زابل و لب تشنه هیرمند

همشهری نوشت: مردم 41 روستا در شهرستان هیرمند با تنش آبی مواجه هستند. طوفان شن بیش از 100 نفر از اهالی زابل را به مراکز درمانی کشاند. آسمان زابل سرخ شده و هیرمندی‌ها تشنه‌اند. ناف سیستان را با بی‌آبی نبریده‌اند، اما شاید امروز کمتر روزهای پرآبی هامون و هوای مطبوع سیستان به یاد کسی بیاید. آب‌رسانی سیار به روستاهای هیرمند به دلیل طلب تانکرها در معرض قطع شدن و در همسایگی هیرمند طوفان شن با سرعت بیش از 100 کیلومتر بر ساعت در حال وزیدن است. با این حال پروژه‌های آب‌رسانی و مقابله با ریزگردها در این استان همچنان لنگ تامین اعتبار است. هیرمند با بیش از 350 روستا در 245کیلومتری شمال زاهدان همسایه ولایت نیمروز افغانستان است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها