شناسه خبر : 29609 لینک کوتاه

بـریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

متهم تجاوز به پسران اهوازی متواری است

قانون در گزارشی از آخرین وضعیت پرونده پسران اهوازی که مورد تجاوز یک فرد خاص قرار گرفته بودند، نوشت: پدر یکی از بچه‌ها که در دی 96 به او تجاوز شد، می‌گوید: در حالی‌که حکم جلب متهم را گرفته‌ایم، نتوانستیم او را دستگیر کنیم و او متواری است. حکم ممنوع‌الخروجی‌اش را هم گرفته‌ایم و قرار است همان آدم‌هایی که برایش سند آزادی گذاشته‌اند او را تحویل پلیس بدهند. ما هفت پرونده تجاوز به هفت کودک در دادگاه داریم و قاضی باید رای بدهد. البته قاضی از سال 93 برای پرونده تجاوز به پنج کودک رای داد و متهم بعد از مدتی آزاد شد و بعد از دو سال به دو کودک دیگر از جمله پسر من تجاوز کرد.

لغو اجرای یک تئاتر به دلیل مختلط بودن بازیگران

ایسنا به نقل از مرتضی عیدی، کارگردان تئاتر، نوشت: مدتی قبل برای اجرای نمایش کمدی «یابو و چغندر» نوشته رضا آشفته در دانشگاه آزاد اسلامی قوچان از دانشگاه مجوز گرفتیم ولی پیش از اجرا خیلی ناگهانی اعلام کردند به دلیل اینکه در این نمایش بازیگر زن و مرد با هم حضور دارند اجازه اجرای مختلط داده نمی‌شود. یک هفته قبل و به مناسبت جشن روز دانشجو نمایشی را با چند بازیگر زن و مرد در دانشگاه و بدون هیچ مشکلی اجرا کرده بودیم. مسوولان مربوطه در توجیه چنین تصمیمی گفتند بخشنامه جدیدی از بالا رسیده است که اجازه اجرا به نمایش با بازیگران مختلط داده نشود، در حالی که پیگیری‌های من نشان داد چنین چیزی صحت ندارد.

سوختگی در ایران هشت برابر متوسط جهانی است

خبرگزاری مهر به نقل از محمدجواد فاطمی، رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته، نوشت: آمار سوختگی در ایران هشت برابر متوسط جهانی است. متاسفانه درمان‌های سوختگی در کشور سنتی و تاریخ گذشته است. ایران جزو کشورهایی است که سوختگی در آن بسیار شایع است به‌طوری که در میان کشورهای هم‌سطح خودمان شیوع سوختگی بالاتر است. سالانه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار نفر به‌طور جدی دچار سوختگی می‌شوند. از این تعداد ۲۲ تا ۲۸ هزار نفر بستری شده و دو هزار نفر فوت می‌کنند. متاسفانه تعداد تخت‌های سوختگی ۵۰ درصد از نیاز ماست. ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه ناشی از سوختگی الکتریکی به ‌تدریج بر کشور تحمیل می‌شود. هزینه یک سوخته بالغ بر ۲۸ هزار دلار است.

افزایش 5 /5 برابری میزان چاقی در ایران

تسنیم به نقل از محمد آقاجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سومین کنگره بین‌المللی تغذیه ایران نوشت: تغذیه نامناسب یکی از مهمترین علل بروز بیماری‌های غیرواگیر شناخته شده و در چهار دهه اخیر میزان چاقی در کشور ما 5 /5 برابر افزایش پیدا کرده است. وی در زمینه تغییر الگوی تغذیه با استناد به آمارها جهانی، گفت: آمارها نشان می‌دهد که متوسط میزان مصرف نمک در ایران در حدود 9 /10 گرم در روز است که این میزان دو برابر استانداردهای جهانی است. همچنین میزان مصرف مواد قندی در ایران به طور میانگین 70 گرم در روز بوده این در حالی است که میزان مصرف جهانی 40 گرم است.

دراین پرونده بخوانید ...