شناسه خبر : 27364 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

کشف دو تن انواع مواد مخدر از اطراف مدارس

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایران نوشت: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف بیش از دو تن انواع مواد مخدر از اطراف مدارس کشور در سال گذشته خبر داد. سردار مسعود زاهدیان اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در راستای اقدامات پیشگیرانه خود در سال گذشته، بیش از ۵۰۰ مدرسه در سراسر کشور را که در مناطق آلوده قرار داشتند، شناسایی کرده و در همین راستا از اطراف این مدارس بیش از دو هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کرده است. وی با بیان اینکه در اجرای این طرح دستگیری معتادان متجاهر و پاکسازی آنان از اطراف مدارس نیز اجرا شده است، افزود: برای امسال نیز دو هزار مدرسه هدف‌گذاری شده است.

♦♦♦

احضار علی کریمی به دادسرای رسانه

تجارت فردا- لوگو میزاننوشت: در حالی که برخی کانال‌های خبری مدعی شدند علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال به خاطر تشکیل کمپین «نخرید» به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده یک منبع آگاه با تکذیب این خبر کرد: کریمی به دلیل موضوعی دیگر (ادامه پیگیری پرونده‌ای مربوط به شش ماه پیش) به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد که این پرونده در پی طرح شکایتی علیه کریمی در دادسرا تشکیل شده است. همچنین محمدباقر نوبخت با حمایت از کمپین علی کریمی گفت: در زمان رکود، تلاش دولت این بود که صنعت خودرو کشور را فعال کند اما همان مقطع کمپینی راه‌اندازی شد که خودرو خریداری نشود، آن کمپین قابل قبول نبود اما درباره گرانی‌های اخیر خودرو این کمپین قابل قبول است.

♦♦♦

آب‌وهوای ایران در پایان قرن ۲۱

تجارت فردا- لوگو دنیای اقتصادنوشت: گزارشی که سازمان هواشناسی کشور در جلسه مشترک با هیات بین‌الدولی تغییر اقلیم (IPCC) مستقر در سازمان ملل متحد، از تغییرات اقلیمی ایران ارائه شد، ضمن تشریح آنچه در نیم‌قرن اخیر بر سر اقلیم ایران آمده است، چشم‌انداز وضعیت آب‌وهوای کشور در پایان قرن حاضر را بر اساس سناریوهای محتمل مبتنی بر مطالعات این هیات بین‌المللی ترسیم کرد. این گزارش تنها به اقلیم ایران محدود نیست‌ بلکه برای مردم و سیاستگذاران دولتی در تمام کشورهای جهان و در تمام قاره‌ها، سه پیام دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه بی‌توجهی به آن می‌تواند منجر به گرم شدن کره زمین فراتر از حد خطر (دو درجه سانتی‌گراد) در ۳۰ سال آینده شود و ساکنان این سیاره را با بحران‌های جدی زیست‌محیطی روبه‌رو کند.

♦♦♦

کشف تمدن  هفت‌هزار ساله در جنوب ایران

تجارت فردا- لوگو باشگاه خبرنگاران جواننوشت: با بررسی باستان‌شناسی محوطه تاریخی «تهماچی» در شهرستان «دیلم» استان بوشهر نشان‌هایی از وجود یک تمدن بزرگ و قدیمی [حدود هفت هزار سال] در این منطقه به دست آمد. مدتی پیش افرادی آثاری سفالی از تپه تاریخی «تهماچی» در دشتی وسیع در جوار روستای «شاه‌عبدالله» در محدوده روستای عامری، در شهرستان «دیلم» استان بوشهر به دست آوردند. این کشف باعث شد تا تیمی باستان‌شناس از معاونت میراث فرهنگی منطقه را مورد بررسی قرار دهند و به نتایج جالبی در این محوطه تاریخی دست پیدا کنند. تپه‌های بزرگ این منطقه ارتفاعی پنج تا شش‌متری از سطح زمین‌های اطراف دارند و دارای لایه‌های تاریخی و فرهنگی هستند. 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها