شناسه خبر : 26016 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

به «تدبیر و امید» رای دادم، اما بى‌نهایت ناامیدم

تجارت فردا- لوگو شرقنوشت: رضا درمیشیان، کارگردان فیلم «عصبانی نیستم!»، در پی توقف مجدد اکران این فیلم سینمایی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری نوشت: من همان فیلمسازى هستم که در شب سى‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر براى آنکه دولت شما در برابر گروه‌هاى فشار آسیب نبیند، به فشار مسوولان مجبور به انصراف از دریافت جوایز فیلمم شدم. پنج سال از عمر این فیلم مى‌گذرد اما هر‌بار به بهانه‌اى مانع نمایشش مى‌شوند. سرانجام با تضمین مکتوب سه مدیر رده‌بالاى سازمان سینمایى قرار بود 25 بهمن «عصبانى نیستم!» رنگ پرده سینما را ببیند اما باز هم از نمایشش جلوگیرى به عمل آمد. در حسرت تحقق شعارهاى انتخاباتى‌تان هستیم. جناب آقاى دکتر روحانى! من دوبار به «تدبیر و امید» راى داده‌ام، اما بى‌نهایت ناامیدم. 

♦♦♦

16 هزار گزارش کودک‌آزاری طی شش ماه

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی کشور، از گزارش 16 هزار مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی کشور در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد و نوشت: تاکنون ٢٧٥٠٠ مورد انواع کودک‌آزاری جنسی، جسمی، عاطفی و غفلت به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شده است. همچنین ١٤ هزار و ٥٩٩ مورد همسرآزاری به اورژانس اجتماعی ارجاع داده شده‌ است. هر قدر سن کودک پایین‌تر باشد، به لحاظ جسمانی وابسته‌تر و وضعیت کودک حادتر است. ٣٨ درصد از این کودکان در سن دبستان و زیر دبستان و ١٢ درصد راهنمایی بوده‌اند. ٢٩ درصد از آزارها جسمی و سه درصد جنسی بوده است. بسیاری از خانواده‌ها از ترس امنیت و آبرو خیلی از این موارد را گزارش نمی‌کنند.

♦♦♦

اعدام امیرحسین حال ما را خوب نکرد

تجارت فردا- لوگو خبرآنلایندر گزارشی از وضعیت خانواده ستایش پس از اعدام امیرحسین، قاتل نوجوان دخترشان، به نقل از مادر مقتول نوشت: فکر می‌کردیم با اعدام امیرحسین آروم می‌شیم، اما روز اعدام برای ما مثل همون روزی بود که فهمیدیم ستایش به اون شکل مرده. حال همه‌مون بد بود. حتی ذره‌ای آروم نشدیم. شاید اگر به عقب برمی‌گشتیم و می‌دونستیم که با اعدام امیرحسین چیزی درست نمی‌شه، می‌بخشیدیمش و اعدام نمی‌شد. همون یک‌بار که اعدام امیرحسین عقب افتاد کلی به ما تهمت زدن. ما نمی‌تونیم به خونواده‌هایی که شرایط مشابه ما رو دارن بگیم چیکار کنن ولی می‌تونیم بگیم که اعدام امیرحسین حال ما رو خوب نکرد و چیزی رو هم تغییر نداد؛ فقط جون امیرحسین هم گرفته شد.

♦♦♦

اگر رئیس‌جمهوری در مدرسه طبیعت درس خوانده بود

تجارت فردا- لوگو شهرونددر گزارشی درباره ٧٠ مدرسه طبیعت که در کشور راه‌اندازی شده، به نقل از محمد درویش نوشت: اگر می‌خواهیم با مشکلات طبیعت ایران مقابله کنیم، نیاز به نسلی داریم که بر سر مواهب طبیعی معامله و از پروژه محیط‌‌زیست‌هراسی حمایت نکند. رئیس‌جمهوری گفت ما رئیس قبلی سازمان محیط‌ زیست را عوض کردیم، چون سختگیری می‌کرد و رئیس جدید یکسری از پروژه‌ها را آزاد و ١٧٦‌هزار فرصت شغلی ایجاد کرد. در حالی ‌که مدارس طبیعت می‌توانند یک‌ونیم ‌میلیون شغل ایجاد کنند، بدون اینکه هوا و آب را نابود کنند. این مدارس می‌توانند نسلی را پرورش ‌دهند که نادیده و به بهانه توسعه صنایع مخرب، محیط‌ زیست را معامله نکنند. اگر خود رئیس‌جمهوری در مدرسه طبیعت درس خوانده بود، شاید چنین تصمیمی نمی‌گرفت.

دراین پرونده بخوانید ...