شناسه خبر : 25816 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

حمله با قمه به نهاد ریاست جمهوری سیاسی نبود

تجارت فردا- لوگو خراسانبه نقل از اسماعیل کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران، نوشت: روز دوشنبه (16 بهمن) فردی که کفن پوشیده و مسلح به قمه بوده با فریاد قصد ورود به نهاد ریاست‌جمهوری را داشته است. ماموران به گمان اینکه او انتحاری است پاهای فرد مهاجم را هدف قرار می‌دهند و مهاجم از دو پا مجروح می‌شود. وقتی ماموران بالای سر فرد مهاجم می‌رسند پس از بازرسی بدنی متوجه می‌شوند او به چندین چاقو و قمه‌های بزرگ مسلح است. فرد مهاجم هم‌اکنون در بازداشت و در حال مداواست و امکان بازجویی دقیق پیش نیامده اما در بازجویی‌های مقدماتی مشخص شده که این اقدام جنبه سیاسی نداشته و او به هیچ گروه سیاسی وابسته نیست.

♦♦♦

اگر جنگل‌های زاگرس خشکید، ایران دیگر جای زندگی نیست

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایرانبه نقل از سعید نمکی، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه، نوشت: امروز جنگل‌های زاگرس در معرض بیماری سوسک چوب‌خوار و زغالی هستند اما کمتر مقاله علمی دیده‌ام که به آن پرداخته باشد. این را بدانید که اگر زاگرس خشکید ایران دیگر جای زندگی نیست. تالاب انزلی به عنوان نگین شمال کشور و ریه دریای خزر است، اما رودخانه‌های زرجوب تنها فاضلاب مسموم را وارد این تالاب می‌کنند. ریزگردها مردم جنوب کشور را خفه می‌کند. ما با به‌هم‌ریختگی تنوع زیستی روبه‌رو هستیم. امروز مساله اصلی این است که فشارهای توسعه برای کشور را متوازن کنیم. ما اکنون 50 درصد فراتر از ظرفیت زمین بهره‌برداری می‌کنیم که این رویه بسیار خطرناکی است.

♦♦♦

معلمی که دانش‌آموزانش را روزنامه‌خوان کرده است

تجارت فردا- لوگو ایراننوشت: در روزهایی که سرانه مطالعه مردم روند نزولی در پیش گرفته و دیگر خبری از روزنامه‌خوان‌های حرفه‌ای نیست، یک معلم دبیرستانی دست به ابتکاری جالب زد. دبیر درس تفکر و سبک زندگی پایه هشتم دبیرستان باقریه مشهد سرفصل‌های این کتاب را با تشویق بچه‌ها به خواندن روزنامه‌ها تدریس می‌کند. امیر موغاری تصمیم گرفته با افزایش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و تشویق آنها به مطالعه روزنامه سرفصل‌های کتاب درسی را با جست‌وجو در میان روزنامه‌ها و مطالعه گزارش‌ها و اخبار مرتبط با آن تدریس کند. 300 دانش‌آموز دبیرستان باقریه چند ماهی است به روزنامه‌خوان حرفه‌ای تبدیل شده‌اند و در زنگ‌های تفریح یا کلاس درس بحث‌های داغی بر سر موضوعات روز بین دانش‌آموزان و معلم کلاس برقرار است.

♦♦♦

کلاس‌های درسی با ۷۰ دانش‌آموز در چابهار

تجارت فردا- لوگو خبرآنلایننوشت: محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در جمع فرهنگیان چابهار گفت: برای شنیدن مشکلات باید ارتباط مستقیم با همکاران فرهنگی داشته باشیم. برای شنیدن صدای معلمان و پیگیری مسائل و مشکلات مختلف آموزشی به این استان سفر کردم. ارتقای تخصص معلمان، جلب مشارکت و تعریف منابع برای مدرسه، افزایش اختیارات مدارس و تقویت نظام کنترل کیفیت از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است. مشکلات فرهنگیان و آموزش و پرورش خیلی زیاد است و در کوتاه‌مدت نمی‌شود همه آنها را حل کرد. معلمان چابهاری در کلاس‌های درس با تعداد زیادی دانش‌آموز که در برخی مواقع به 70 نفر می‌رسد تدریس می‌کنند پس نباید انتظار داشت کیفیت آموزشی با این شرایط در حد استاندارد باشد.

دراین پرونده بخوانید ...