شناسه خبر : 25726 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

زنان راه‌ساز

تجارت فردا- لوگو شهروندنوشت: جرثقیل، اتوبوس، گریدر، تراکتور، لودر و کامیون برایشان با پراید فرقی ندارد. این زنان برای رفع مشکل دسترسی به روستای گل سرخ چهارمحال‌وبختیاری، پنج کیلومتر راه ساخته‌اند. پشت ماشین‌های سنگین نشسته و روبه‌روی همه مخالفت‌ها ایستاده‌اند. نخستین زنان جاده‌ساز کشور از سوال‌ها و گزاره‌های تکراری که نه‌تنها در طول اجرای این پروژه بلکه در تمام این سال‌ها شنیده‌اند، می‌گویند. فتحی، راننده آمبولانس در این پروژه، می‌گوید: روزهای اول که برای ساخت جاده گل سرخ به این روستا آمدیم، هرکس ما را می‌دید به نحوی توهین می‌کرد. یکی می‌گفت: «تو را چه به جاده‌سازی؟ برو آشپزی‌تو بکن!» یکی دیگر تهدید می‌کرد و دیگری مسخره می‌کرد. حتی زن‌های خود روستاها هم به ما چشم‌غره می‌رفتند.

♦♦♦

فاز جدید درگیری صداوسیما با فدراسیون فوتبال

تجارت فردا- لوگو قانوننوشت: درگیری صداوسیما با فدراسیون فوتبال وارد فاز جدیدی شده است؛ برنامه‌های تلویزیونی برای دعوت از مهدی تاج، رئیس فدراسیون، به مشکلات جدی برخورده‌اند. پخش نشدن دیدارهای هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ برتر واکنش‌های فراوانی از سوی هواداران و باشگاه‌ها در پی خواهد داشت. صداوسیمای ایران خصوصی نیست که بتواند برای تماشای یک برنامه از هواداران هزینه‌ای دریافت کند. بودجه صداوسیما از مالیات و فروش نفت تامین می‌شود؛ بنابراین لزومی به پرداخت هیچ پولی وجود ندارد. چرخه ناقص و پر از ایراد فوتبال ایران سبب شده تا تماشای بازی‌ها به تدریج تبدیل به یک رویا برای بسیاری از مردم شود.

♦♦♦

استقبال متهم از حکم قاضی جوان

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایران نوشت: افرادی که پرونده‌هایشان به شعبه قاضی عموزادخلیلی ارجاع می‌شود، اغلب به جای اینکه روانه زندان شوند، سر از گلفروشی و کتابفروشی درآورده یا مشغول درختکاری می‌شوند. محمدرضا عموزادخلیلی قاضی جوانی است که رویکرد قانونگذار در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را در پیش گرفته و درباره حکمی که برای یک پزشک صادر کرده اظهار کرد: اتهام یک پزشک بی‌احتیاطی در رانندگی بود که حکمی که صادر کردم ویزیت رایگان 100 بیمار یتیم و بدسرپرست بود و شاهد استقبال وی از این موضوع بودم. در یک نمونه در رابطه با بی‌احتیاطی در رانندگی، متهم به انجام خدمات عمومی رایگان فرهنگی با طراحی و اجرای «دیوار مهربانی کتاب» در یکی از خیابان‌های اصلی شهر محکوم شد.

♦♦♦

پدیده جوان استقلال دچار حادثه شد

تجارت فردا- لوگو دنیای اقتصادنوشت: ظاهراً خطر رفع شده و حادثه رخ‌داده برای مهدی قائدی به خیر گذشته است. وقتی بامداد یکشنبه خبر تصادف شدید خودرو قائدی منتشر شد و در کنار آن تصاویری از خودرو نابودشده این بازیکن روی سایت‌ها رفت، خیلی‌ها نگران ستاره جوان استقلال شدند اما خوشبختانه انتقال فوری او به بیمارستان نجات‌بخش بوده و حالا حتی در مورد این صحبت می‌شود که قائدی ظرف چند ماه آینده می‌تواند به میادین برگردد. با این همه اما بازیکن ۱۹ساله استقلال مدت زمان باقی‌مانده از لیگ هفدهم را به طور کامل از دست داده؛ فصلی که نخستین سال حضور قائدی در بالاترین سطح فوتبال حرفه‌ای ایران بود اما برای او به شکلی عجیب سپری شد.

دراین پرونده بخوانید ...