شناسه خبر : 25533 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

حضور نوازنده خانم روی صحنه اشکالی ندارد

تجارت فردا- لوگو ایراننوشت: ممانعت از اجرای نوازندگان خانم در اجرای ارکستر ملی اصفهان، مواضع منفی برخی مسوولان به موسیقی و عدم اعطای مجوز در شهرستان‌ها منجر به گلایه‌هایی شده است. عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در واکنش به این اتفاقات گفت: از آقای حسینی، معاون هنری، می‌خواهم دستورالعمل‌های مربوط به اجرای نوازندگان خانم و دیگر اجراهای صحنه‌ای در شهرستان‌ها را به ‌صورت کاملاً شفاف تدوین کنند. مدیران استان‌ها موظفند بر اساس این دستورالعمل کارها را انجام دهند. ما در این حوزه گفت‌وگوهای زیادی انجام داده‌ایم. قطعاً از نظر ما حضور نوازنده خانم روی صحنه کنسرت‌های ارکسترال اشکالی ندارد و همه‌جا باید با همین رویه نسبت به حضور هنرمندان خانم روی صحنه اقدام کنند.

♦♦♦

نجات 20 کارگر از آتش در پاساژ فردوسی

تجارت فردا- لوگو میزاننوشت: جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، از وقوع حریق گسترده در پاساژ فردوسی واقع در کوچه برلن خبر داد و با اشاره به آغاز حریق از یک انبار ۵۰متری گفت: این پاساژ دارای بیش از ۲۵۰ باب مغازه بود و آتش‌نشان‌ها به ‌سرعت برای خاموش کردن حریق اقدام کردند. در این حادثه آتش‌نشان‌ها ۲۰ تن از کارگرانی را که در مغازه‌های طبقات مختلف حضور داشتند از محل خارج کردند. اکثر کارگران زمان حادثه (ساعت 8 و 9 دقیقه صبح 25 دی‌ماه) در مغازه‌ها خواب بودند و آتش‌نشان‌ها با حضور در طبقات مختلف، آنها را از وقوع حادثه مطلع کردند. خوشبختانه این حادثه مصدوم نداشت و آتش‌نشان‌ها از سرایت آتش به سایر مغازه‌ها نیز جلوگیری کردند.

♦♦♦

تاسیس دانشگاه آزاد در تمام شهرهای عراق و سوریه

تجارت فردا- لوگو فرهیختگاننوشت: علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات‌موسس و هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به دیدار خود با شیخ حمودی، رئیس جدید مجلس انقلاب عراق، گفت: رئیس مجلس انقلاب عراق تمایل خود را نسبت به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی شهرهای عراق اعلام کرد و ما بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با آقای حکیم، در شهرهای کربلا، نجف، بغداد، بصره و اربیل شعبه دانشگاه آزاد تاسیس خواهیم کرد. آمادگی خود را برای تبدیل واحد لبنان به یک واحد جامع در دیدار با سیدحسن نصرالله مطرح کردیم. همچنین در نامه‌ای به بشار اسد آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تاسیس شعبه را اعلام کردم و ایشان نیز دستور تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در تمام شهرهای سوریه را صادر کرد.

♦♦♦

ضرورت آمادگی تهران برای زلزله در ماه‌های آینده

تجارت فردا- لوگو خبرآنلاینبه نقل از فریبرز ناطقی‌الهی، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی، نوشت: زلزله فیروزکوه با بزرگای 3 /4 ریشتر (دوشنبه 25 دی‌ماه) ارتباطی با گسل‌های تهران ندارد، اما می‌تواند علامت خوبی نباشد. با توجه به زلزله‌های ابتدا و انتهای گسل شمال (مشاء) با یک نگاه مهندسی زلزله و با توجه به اینکه هم در ابتدای آن یعنی فیروزکوه و هم در انتهای آن یعنی ملارد و اشتهارد زلزله‌های پی‌درپی رخ داده، به‌رغم دارا نبودن گسل‌های مشترک در این سه زون، با توجه به رخدادهای لرزه‌ای متعدد در حوالی تهران، شرایط موجود نشانگر علامات زیاد خوبی می‌تواند نباشد. دقت مسوولان محترم به فعالیت‌های این منطقه و آمادگی لازم در تهران در ماه‌های آینده امری منطقی و ضروری است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها