شناسه خبر : 24337 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

تنهازیستی ایرانی‌ها دو برابر شده است

تجارت فردا- لوگو شهروندنوشت: نتایج تحقیقی با موضوع «تجرد و تنهازیستی» در یک دوره ۱۰ساله نشان می‌دهد تنها‌زیستی ایرانی‌ها در سال ۹۵ نسبت به سال ۸۵ دو برابر شده است. شش میلیون مرد و پنج میلیون و ۴۰۰ هزار زن، هرگز ازدواج نکرده‌اند و دو‌سوم خانوارهای تک‌نفره در ایران زن هستند. تعداد خانوارهای تک‌نفره مرد سرپرست، در سال ۸۵، ۳۰۰ هزار نفر بود که در سال ۹۵ به ۶۸۰ هزار نفر رسید و تعداد خانوارهای تک‌نفره زن سرپرست، ۵۷۴ هزار بود که به یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار در سال ۹۵ رسید. میزان خانوارهای یک‌نفره برای مردان روی عدد 5 /2 طی سال‌های ۸۵ تا ۹۵ ثابت مانده است، اما برای زنان از ۸۱ هزار خانوار به ۱۴0 هزار خانوار رسیده است.

♦♦♦

آرامش در مسابقات چین با صدای شجریان

تجارت فردا- لوگو شرقنوشت: «با صدای استاد شجریان به آرامش می‌رسم. صدای ایشان مرا از هر استرسی دور می‌کند.» اینها حرف‌های آرزو حکیمی است؛ بانوی قایقرانی که بعد از درخشش در مسابقات قهرمانی آسیایی اخیر، مدال‌های خود را به خسرو آواز ایران تقدیم کرده است. سهم او از این رقابت‌ها چهار مدال (یک طلا، یک نقره و دو برنز) بود که آنها را به شجریان پیشکش کرده است. آرزو می‌گوید: «قبل از این مسابقات تصمیم گرفته بودم هر مدالی گرفتم، تقدیم استاد شجریان کنم. در همین رقابت‌های چین با صدای ایشان قبل از مسابقه توانستم به آرامش برسم. ارزش شخصیت و هنر استاد شجریان بیشتر از مدال‌های من است اما امیدوارم این پیشکش ناقابل را از من قبول کنند.»

♦♦♦

قتل یک روحانی با ضربات چاقو

تجارت فردا- لوگو تسنیم درباره جزئیات قتل یک روحانی در روز دوم آبان، نوشت: مقتول دانشجوی دکترای الهیات و 45ساله بود که با پنج ضربه چاقو توسط یک مرد 43ساله مقابل در خروجی متروی امام خمینی(ره) به‌شدت مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان جان خودش را از دست داده است. قاتل در اظهارات اولیه به بازپرس امور جنایی تهران گفت: صبح امروز برای حل مشکلات خود مقابل مجلس رفته اما موفق به ورود نشدم، تصمیم گرفتم یک نفر را که دارای مسوولیت است به قتل برسانم. یک چاقو به قیمت 35 هزار تومان خریدم. در خیابان پَرسه زدم و با دیدن یک روحانی به سمت وی حمله‌ور شدم؛ گمان می‌کردم چون مقتول روحانی است، باید دارای مسوولیت باشد.

♦♦♦

چالش نهنگ آبی در ایران رخ نداده است

تجارت فردا- لوگو ایرانبه نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: با توجه به اخبار تکمیلی پرونده خودکشی دو دختر نوجوان در اصفهان، خودکشی‌ها هیچ ربطی به نهنگ آبی نداشته است. آنها به دلیل مسائل خانوادگی دست به خودکشی زده‌اند. پلیس فتای اصفهان با مشاهدات اطرافیان این دو دختر نوجوان از جمله استفاده زیاد از موبایل و ایجاد خط‌هایی روی دستان خودشان، دچار سوءتفاهم شده و دلیل مرگ را نهنگ آبی اعلام کردند. زمانی که درباره این بازی اطلاعاتی منتشر شد، توام با ترس بود. ترسیدن از فضای مجازی اشتباه است، استفاده درست از این فضا باید در نظر گرفته شود. چالش نهنگ آبی در کشور ما رخ نداده و تاکنون موجب خودکشی در ایران نشده است.

دراین پرونده بخوانید ...