شناسه خبر : 23610 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

عرضه ابزار مصرف مواد مخدر در دکه‌های روزنامه‌فروشی

a-18-1نوشت: در سال‌های اخیر با گسترش گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی و مواد گیاهی مانند «گل» عده‌ای به فکر تسهیل روند استعمال این مواد افتاده و آلاتی برای مصرف آن طراحی کردند. مدواخ یکی از این آلات است که قیمتی از 5 تا 15 هزار تومان دارد. همچنین عده‌ای با ترویج پیچیدن گل در «پیپر» به فکر درآمدزایی افتادند. اگر سری به دکه‌های روزنامه‌فروشی مرکز شهر از میدان انقلاب تا چهارراه کالج یا دکه‌های شمال شهر بزنید به‌راحتی می‌توانید وسایل استعمال مخدر گل مانند مدواخ را خریداری کنید. یکی از دکه‌داران خیابان جردن می‌گوید: ما نمی‌دانیم فروش پیپر یا مدواخ با پایپ‌های تزئینی جرم است یا نه، اما مشتری‌های خوبی دارد.

♦♦♦

دستفروشانی از طبقه متوسط

a-18-2نوشت: در سال‌های اخیر و از ابتدای دهه ۹۰ اما شاهد ظهور نسل جوان‌تری از دستفروشان هستیم. نسلی که بیشتر آنها متولدین دهه ۷۰ هستند. این نسل نوجوان و جوان همانند نسل اول دستفروشان مظلوم و آرام نیستند و همانند آنها با سروشکلی ساده و لباس‌هایی گاه کهنه در میان مسافران و مشتریان اجناس‌شان ظاهر نمی‌شوند. آنها نسلی پرشور و پرانرژی هستند که با پوشیدن لباس‌های مد روز و شیک و بعضاً مارک‌دار و گوشی‌هایی گران‌قیمت که گاه خریدش از عهده مشتریان آنها هم برنمی‌آید، پا به عرصه دستفروشی در مترو گذاشته‌اند. خیلی‌هایشان باافتخار می‌گویند خانواده‌های‌شان از توان مالی متوسط یا حتی خوبی برخوردارند، ولی آنها دوست دارند روی پای خودشان بایستند.

♦♦♦

احیای میدان امام خمینی به سبک پلازای میدان ولی‌عصر

a-19-2نوشت: محمدعلی نجفی در مراسم افتتاح موزه علی‌اکبر صنعتی در منطقه 12 به شهردار منطقه پیشنهاد داد نقاطی از این میدان مانند میدان ولی‌عصر (عج) در قالب احداث پلازا احیا شود. در ادبیات شهرسازی «پلازا» به مجموعه‌ای اطلاق می‌شود که حاوی فضای باز بوده و عنصر «پیاده» نسبت به عنصر «سواره» در آن غلبه داشته باشد تا به محل مناسبی برای اجتماع شهروندان تبدیل شود. اما پروژه موسوم به پلازای میدان ولی‌عصر (عج) با مختصات متفاوتی ساخته شده و شرایط مناسب گعده شهروندی را ندارد. به نظر می‌رسد شهردار جدید تهران هنوز از پروژه موسوم به پلازا در میدان ولی‌عصر (عج) بازدید نکرده و از کیفیت این پروژه مطلع نیست.

♦♦♦

تجاوز به دختر معلول ذهنی

a-19-3نوشت: ث. دختر ۳۰‌ساله‌ای است که چند سالی است در یکی از مراکز نگهداری از معلولان عقب‌مانده ذهنی زندگی می‌کند. یکی از مددکاران این مرکز از آزار و اذیت جنسی یکی از نیروهای تاسیساتی این مرکز به این دختر آن هم به دفعات متعدد پرده برداشته اما به گفته این مددکار، پس از احراز این موضوع برای مدیر مرکز، اقدامی برای دفاع از این دختر انجام نشده و حتی قرار است برای حل‌وفصل ماجرا او به مرکز دیگری منتقل شود. این مددکار تاکید می‌کند که پیش از این، دو دختر دیگر نیز طعمه هوسرانی این فرد شده بودند و پس از اطلاع مدیر مرکز از ماجرا به مراکز دیگری منتقل شده‌اند.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها