شناسه خبر : 22418 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها

ایسنا: احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، از مصوبه این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن، فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی می‌توانند تابعیت ایران را دریافت کنند و گفت: طرح «اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

تسنیم: مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، گفت: آرزو می‌کنیم که در تهران بحرانی ایجاد نشود. اگر در تهران زلزله شدیدی رخ دهد دیگر اتوبان مناسبی برای کمک‌رسانی یا ساختمانی برای مدیریت بحران باقی نمی‌ماند.

ایسنا: حسین مطلبی، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تبریز، از فوت سه کارگر بر اثر سقوط به داخل چاه سپتیک در محوطه یک کارخانه خبر داد.

فارس: حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: حدود 200 روزنامه داریم که مجموع شمارگان آنها کمتر از 900 هزار نسخه در روز است.

ایسنا: رضا مقدم، بخشدار بخش لاریجان شهرستان آمل، از ریزش کوه در منطقه بایجان این بخش خبر داد و با اشاره به اینکه ریزش در منطقه پشت رودخانه و خارج از محور اصلی هراز روی داده است، عنوان کرد: این حادثه تلفاتی نداشته و در خارج از روستا و آن سوی رودخانه اتفاق افتاده است. این اتفاق در اثر رانش کوه و فرسایش خاک رخ داده است.

ایرنا: مجتبی شاکری، رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: بزرگراه نیایش به نام مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نامگذاری می‌شود.

ایرنا: رضا بنی‌اسدی‌فر، فرمانده انتظامی استان کرمان، از کشف محموله دو تنی مورفین در نرماشیر خبر داد و گفت: ارزش ریالی این میزان مواد مخدر، حدود 20 میلیارد ریال است.

ایرنا: ادریس جعفری، رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور نیروی انتظامی، گفت: ثبت تخلفات رانندگی با دوربین‌های پلیس از جمله نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن در قالب طرحی آزمایشی در یکی از استان‌های کشور در حال اجراست که این طرح در صورت اجرای موفق در تمام شهرها اجرا می‌شود.

مهر: سعید صفرزاده، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مرودشت، گفت: در تاریخ ۱۸ تیرماه ۹۶ حکم قضایی قلع و قمع درختکاری در حریم درجه یک مجموعه جهانی تخت جمشید اجرا شد.

ایسنا: حسین اشتری، فرمانده ناجا، گفت: طبق قانون مشمولان باید برای دریافت گواهینامه وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند. در همین راستا نمی‌توان به مشمولان غایب و سربازان فراری گواهینامه داد.

مهر: سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، گفت: سند خودرو صادره از سوی پلیس رسمیت دارد و نیازی به حضور در دفترخانه نیست.

 

دراین پرونده بخوانید ...