شناسه خبر : 45505 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تله جمعی در بازار

آزادی حمل سلاح گرم چه اثری روی سلامت زنان باردار و نوزادان می‌گذارد؟

فصل تحقیق این هفته در مقاله‌ای به هزینه پنهان خشونت پرداخته است. خشونت با سلاح گرم یک بحران بهداشت عمومی فراگیر در ایالات‌متحده است که با تعداد قابل توجهی قتل با سلاح گرم از جمله تیراندازی‌های بی‌رویه در فضاهای عمومی همراه است. این مقاله به بررسی عواقب تا حد زیادی ناشناخته استرس ناشی از این حملات بر سلامت نوزاد می‌پردازد.

مقاله دیگر به این پرسش پاسخ می‌دهد که «وام مسکن چه تاثیری روی آلودگی هوا دارد؟» مقاله این هفته به نوعی پل ارتباطی میان‌رشته‌ای میان حوزه‌های بانکی، تامین مالی، مسکن و محیط زیست است، مقاله‌ای که بخشی از مطالعات رو به رشد پیرامون اثرگذاری تامین مالی مسکن و تغییرات آب‌وهوایی را تشکیل می‌دهد. در این مقاله نشان داده می‌شود که چطور وام و اعتباردهی نظام بانکی روی انتشار کربن بخش مسکن آمریکا اثر می‌گذارد.

نوشته دیگر این فصل در مورد بازارهایی است که به تله‌های جمعی تبدیل می‌شوند. در ارزیابی متعارف رفاه مصرف‌کننده، تاکید بیشتر بر روی سطح مصرف فردی است. با این حال، یافته‌های این مقاله نشان می‌دهد که چنین روشی به‌طور دقیق رفاه را منعکس نمی‌کند؛ به ویژه زمانی که با اثر سرریز مواجه هستیم. در نتیجه در این مقاله یک روش جدید برای سنجش رفاه ارائه شد که برای بررسی آن از آزمایش‌های گسترده در مورد دانشجویان کالج استفاده شد.

دراین پرونده بخوانید ...