شناسه خبر : 40232 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

زیر ذره‌بین شفافیت

آیا شوک‌های اقتصادی تمام عمر نیروی کار را متاثر می‌کند؟

یکی از تحقیقات این هفته فصل تحقیق درباره خوش‌بینی است. «خوش‌بینی بیش از حد چگونه بر اقتصاد یک کشور تاثیر می‌گذارد؟» نویسنده در پاسخ به این پرسش تاکید کرده؛ خوش‌بینی بیش از حد و افراطی نسبت به رشد و توسعه اقتصادی می‌تواند باعث کاهش آن شود و این سازوکار از طریق انباشت بدهی‌های زیاد دولتی-خصوصی شکل می‌گیرد، به شکنندگی اقتصادی منجر می‌شود و در صورت عدم تحقق انتظارات به وجود آمده، با انباشت بیش از حد بدهی، رکود و سقوط اقتصادی را رقم می‌زند. در‌حالی‌که با پیش‌بینی‌های محتاطانه می‌توان مانع از رکود و انقباض‌های اقتصادی در سطح کلان شد و بسیاری از کشورهای در حال توسعه را از بحران نجات داد. مقاله بعد به این پرسش پاسخ می‌دهد که «آیا شوک‌های اقتصادی تمام عمر نیروی کار را متاثر می‌کند؟» در خلاصه این مقاله آمده است: از دست دادن شغل ناشی از شوک‌های اقتصادی، اثرات قابل‌توجهی بر درآمد و اشتغال می‌گذارد. البته در دوران مختلف زندگی، این اثرپذیری اشتغال و دستمزد تفاوت‌های اساسی دارد. در‌حالی‌که افراد در حوالی بیست‌‌سالگی آسیب‌های درآمدی به نسبت کوچکی را تجربه می‌کنند و طی یک دوره چهارساله تقریباً تمام ضررهای وارده را جبران می‌کنند، اما حوالی پنجاه‌سالگی در هر دو معیار آسیب‌های اولیه و ماندگاری آنها، صدمات بیشتری را متحمل می‌شوند.

«پارادوکس جنسیت» عنوان دیگری برای مقاله‌ای دیگر است. پیام اصلی این مقاله می‌گوید: دستیابی به هدف برابری جنسیتی به چیزی بیش از بهبود آموزش علمی دختران و افزایش برابری جنسیتی کلی نیاز دارد.

«آشکار شدن فساد اداری چه تاثیری بر روند شرکت‌ها دارد؟» در این مقاله آمده است: شفافیت اطلاعاتی و افشای فساد بر روند شرکت‌ها اثر مثبت دارد و باعث تغییرات استراتژیک در نحوه مدیریت و سرمایه‌گذاری آنها و در نتیجه باعث بهبود عملکرد شرکت‌ها می‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...