شناسه خبر : 3623 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

استاد راهنما

مهدی صادقی‌شاهدانی

دکتر مهدی صادقی‌شاهدانی از سال ۸۴ سمت ریاست دانشگاه علوم اقتصادی را عهده‌دار است و همچنین از سال ۱۳۸۵ در دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق به عنوان دانشیار در زمینه‌هایی چون توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی، اقتصادسنجی، اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی به تدریس مشغول است.

دکتر مهدی صادقی‌شاهدانی از سال 84 سمت ریاست دانشگاه علوم اقتصادی را عهده‌دار است و همچنین از سال 1385 در دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق به عنوان دانشیار در زمینه‌هایی چون توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی، اقتصادسنجی، اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی به تدریس مشغول است.
دکتر صادقی‌شاهدانی علاوه بر فعالیت جدی در زمینه تدریس، راهنمایی، مشاوره و داوری در زمینه پایان‌نامه‌ها و مقالات در سال‌های اخیر اقدام به چاپ مقالات متعدد فارسی و لاتین در مجلات معتبر داخلی و خارجی نیز کرده است.
از جمله مجلات خارجی می‌توان به «بررسی اثر اصلاحات یارانه‌ای در ایران بر هزینه نهایی تولید برق در کوتاه‌مدت با استفاده از مدل داده-ستانده»‌، چاپ‌شده در نشریه international journal of energy economics and policy و «فشار تورمی ناشی از تنظیم قیمت حامل‌های انرژی در اقتصاد ایران با استفاده از جدول
داده-ستانده» چاپ نشریه journal of energy and development اشاره کرد.
دکتر صادقی همچنین عضو هیات تحریریه نشریات تخصصی اقتصادی از جمله نشریه انرژی ایران، فصلنامه صنعت بیمه و فصلنامه پژوهش‌ها و سیاست‌های اقتصادی است. ترجمه‌های دکتر صادقی علاوه بر برگردان از زبان انگلیسی شامل برگردان از زبان عربی نیز است.
از بین کتب ترجمه‌شده توسط این استاد اقتصاد می‌توان به «مدیریت مالی اسلامی، اصول و کارکردها» نوشته هانس وایسر، «عقد جعاله و عملیاتی کردن آن برای بخش معدن» به قلم بوعالم بن جلال و «مدیریت ریسک مالی در بانکداری و مالی اسلامی» اثر یونیس آکیزیدیس و سونیل کومار خاندلوا اشاره کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها