شناسه خبر : 23209 لینک کوتاه

اقتصاددان سرشناس

آقای صالحی‌اصفهانی به طور حتم یکی از اقتصاد‌دانان مطرح ایرانی مقیم آمریکا است که مقالات او در نشریه‌های معتبری هم چون اکونومیک ژورنال، ژورنال اقتصاد توسعه، توسعه اقتصادی و تغییر فرهنگی، ژورنال نابرابری اقتصادی، ژورنال بین‌المللی مطالعات خاورمیانه، و مطالعات ایران منتشر شده است.

تجارت فردا- جواد صالحی‌اصفهانیجواد صالحی‌اصفهانی

معمولاً برادر بزرگ‌تر الگوی خوبی برای کوچک‌ترها است. اگر اوموفق باشد، خواهران و برادران او هم موفق خواهند بود اگر نه کم‌تر می‌توان برای کوچک‌ترها شانس موفقیت قائل بود. «پروفسور جواد صالحی‌اصفهانی» برادر بزرگ‌تر هادی و هایده است که مدرک فوق لیسانس و دکترا خود را از دانشگاه هاروارد دریافت کرده و در حال حاضر استاد اقتصاد در موسسه پلی تکنیک ویرجینیا ( ویرجینیا تک) آمریکا است او سابقه همکاری و تدریس با دانشگاه‌های آکسفورد و پنسیلوانیا را نیز در کارنامه دارد. آقای صالحی‌اصفهانی به طور حتم یکی از اقتصاد‌دانان مطرح ایرانی مقیم آمریکا است که مقالات او در نشریه‌های معتبری هم چون اکونومیک ژورنال، ژورنال اقتصاد توسعه، توسعه اقتصادی و تغییر فرهنگی، ژورنال نابرابری اقتصادی، ژورنال بین‌المللی مطالعات خاورمیانه، و مطالعات ایران منتشر شده است.

سال‌ها پیش جواد صالحی‌اصفهانی یکی از دانشجویان مشمول بورس تحصیلی بانک مرکزی ایران بود که هیچ‌گاه مجال بازگشت پیدا نکرد. با این حال آقای اصفهانی به طور مرتب به نیشابور می‌آید وبا خانواده‌اش دیدار می‌کند. تخصص او در زمینه اقتصاد انرژی، فقر، اقتصاد خاورمیانه، اقتصاد ایران، تحولات جمعیتی و توزیع درآمد است.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها