شناسه خبر : 8595 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

رد پای ترافیک در رکود اقتصادی
نوشت: نتایج یک تحقیق دانشگاهی درباره عارضه‌های پنهان ازدحام خودرو نشان می‌دهد ردپای ترافیک، علاوه بر عارضه‌های زیست‌محیطی، در «رکود اقتصادی» نیز دیده می‌شود. در تهران، 10 تا 12 درصد از شهروندانی که قصد خرید از مراکز تجاری مناطق مرکزی و پرترافیک شهر را دارند، قبل یا حین سفر درون‌شهری، پشیمان می‌شوند و از خرید انصراف می‌دهند. متوسط سرعت تردد خودرو در خیابان‌ها به سطح سرعت دوچرخه تنزل یافته است. بررسی آخرین وضعیت شش متغیر ترافیکی در شهر تهران، کاهش رونق کسب‌وکار را به عنوان دومین عارضه ناشی از گره ترافیکی پایتخت که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته بود، آشکار کرد.

تهدید وزیر اقتصاد به استیضاح
نوشت: وزیر امور اقتصادی و دارایی از تهدید به استیضاح خود توسط برخی نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: من از روند خصوصی‌سازی بسیار ناراضی‌ام، روی هر شرکت دولت که دست می‌گذاریم عده‌ای با ارسال نامه و تهدیدهای فراوان عدم واگذاری آن را از ما می‌خواهند، این روند به صلاح مملکت و اقتصاد کشور نیست. اگر بهره‌وری در فرآیند تولید ناچیز است به دلیل فضای رانت‌جویانه‌ای است که در اقتصاد نفتی حاکم است. فعال اقتصادی موفق کسی است که با شیوه‌های صحیح رقابت نکند و از رانت‌های مختلف نفتی برخوردار باشد. متاسفانه کسی موفق است که سهم بیشتری از رانت به خود اختصاص دهد.

تمبرهای طلا و نقره
در گزارشی از رونمایی تمبرهای طلا و نقره خبر داد و نوشت: طرح تمبر یادبود نوروز ۹۶ با آلیاژ فلزی طلا با عیار ۲۴ در
وزن‌های نیم و یک گرمی و آلیاژ فلزی نقره با عیار ۹۹۹ در وزن پنج و ۱۰‌گرمی، هر یک با تیراژ دو هزار قطعه منتشر شده‌اند. برای خرید این تمبرها باید بین ۲۸۵ تا ۱۲۰ هزار تومان هزینه کنید. این اقلام در بسته‌بندی تک‌قطعه‌ای طلا و نقره به‌صورت تمبر طلای نیم‌گرمی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان، طلای یک‌گرمی به ارزش ۲۸۵ هزار تومان، نقره پنج‌گرمی به ارزش ۱۲۰ هزار و نقره ۱۰گرمی به ارزش ۱۵۰ هزار تومان تولید و عرضه شده‌اند.

بابک زنجانی ای‌میل وزارت نفت را هک کرد
نوشت: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به موضوع نفوذ بابک زنجانی در برخی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: کانال‌های پشت صحنه جدی هستند، اخیراً آقای هندی، نماینده حقوقی وزارت نفت در جلسه‌ای ایستاد و گفت همراه نماینده دادستان به دیدن بابک زنجانی رفته بوده و او در جلسه برخورد تندی کرده و گفته این ای‌میل‌هایی که می‌زنید چیست! آقای هندی گفت من به زنجانی گفتم کدام ای‌میل‌ها را می‌گویید که دیدم از داخل جیبش تمام ای‌میل‌های من را که پرینت گرفته بود، نشان داد. یعنی پیداست هنوز قدرت دارد و ای‌میل‌هایی را که مسوول حقوقی وزارت نفت فرستاده، هک کرده است. زنجانی احساس می‌کند به مراکز مهمی وابسته است.





دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها